دهان و دندانرپورتاژ آگهی

جراحی لثه چیست؟ از انواع تا هزینه آن

جراحی لثه

جراحی لثه چیست؟  انواع جراحی لثه کدامند و هزینه جراحی لثه چقدر است؟ اینا ها برخی از مواردی هستند که قصد دارین در این مقاله شرح دهیم، باید بدانید که جراحی لثه یکی از مهمترین مبحث در دندانپزشکی به شمار می رود. با آرسینه همراه باشید.

جراحی لثه چیست؟

جراحی لثه برای بازیابی شکل و عملکرد بافت لثه، رباط پریودنتال و استخوان پشتیبان دندان یا دندان فردی طراحی می‌شود. هدف بلند مدت واقعی هر جراحی پریودنتال، افزایش امید به زندگی دندان‌ها و نیز فایده‌ی آن‌هاست، این جراحی درمانی برای بیماری‌های لثه نیست. اساساً جراحی پریودنتال بافت انتقال یافته به دلیل بیماری را برداشته و سپس لثه‌ها و بافت‌های اطراف را برای پشتیبانی بهتر از دندان‌ها و نیز ایجاد دوباره‌ی ظاهری نرمال، بازسازی می‌کند.

 

انواع جراحی لثه و توضیحات آن به شرح زیر است

جراحی پیوندی لثه

ریشه‌های نمایان شده‌ی دندان، نتیجه‌ی تحلیل رفتن لثه می‌باشد. جراحی پیوند لثه، این نقص را جبران کرده و از عقب رفتن بیشتر لثه و از دست دادن استخوان جلوگیری می‌کند. پیوند لثه می‌تواند برای پوشش دادن ریشه‌ها و رشد بافت لثه در جایی که لثه به دلیل تحلیل از دست رفته است، استفاده شود. در طول جراحی پیوند لثه، دندانپزشک بافت لثه را از سقف دهان شما یا یک مکان دهنده‌ی دیگر برای پوشش دادن ریشه‌ی نمایان شده برمی‌دارد. این عمل می‌تواند برای یک یا چند ریشه و حتی برای خط لثه‌ی شما و نیز کاهش حساسیت دندان انجام شود. پیوند لثه می‌تواند از تحلیل رفتن بیشتر لثه و از دست دادن استخوان جلوگیری کند.

جراحی فلپی لثه

هدف جراحی لثه، درمان بدشکلی‌ها و از دست دادن بافت ایجاد شده به دلیل فرایند بیماری، حذف کیسه‌های بافت بیمار به منظور ایجاد و حفظ بهداشت پریودنتال می‌باشد. روش‌هایی نیز برای مقابله با بافت‌های لثه‌ای و استخوان‌های زیرین به وجود آمده اند. اهداف جراحی فلپ پریودنتال موارد زیر می‌باشند:

کاهش یا حذف کیسه‌ها

ایجاد مجدد بافت‌های پریودنتال و اتصال دوباره‌ی آن‌ها به دندان‌ها

ایجاد فرم، کارکرد و زیبایی نرمال‌تر لثه

ایجاد محیطی مساعد برای فعالیت‌های خوب بهداشت دهان و دندان و مراقبت حرفه‌ای

جداسازی تاج های دندان

افزایش تاج دندان می‌تواند برای تغییر ظاهر لبخند لثه‌ای یا خط ناهموار لثه‌ای استفاده شود. اگر احساس می‌کنید که دندانتان خیلی کوتاه است و یا لثه‌ها حجم زیادی از برخی از دندان‌ها را پوشانده اند، بلند کردن تاج دندان می‌تواند راه حلی برای شما باشد. برای این منظور، دندانپزشک بافت لثه‌ای اضافی را برای آشکار کردن مقدار بیشتری از تاج دندان برمی‌دارد. سپس او می‌تواند خط لثه‌ی شما را برای ایجاد لبخندی سالم‌ و هموارتر، دستکاری کند.

پیوند زدن به استخوان

پیوند استخوان یک راه عالی برای جایگزین کردن بافت‌های استخوانی از دست رفته و تقویت رشد طبیعی استخوان است. عمل‌های جدید پیوند استخوان درمان ایمپلنت دندان را در مواردی ممکن می‌سازد که در غیر این صورت تا چند سال پیش ممکن نبودند. رایج‌ترین انواع پیوند استخوان دندان عبارتند از:

پیوند اتوژنیک استخوان، در این نوع پیوند، استخوان از هر مکانی در بدن برداشته شده و در دهان قرار می‌گیرد. محل‌های رایج دهنده برای پیوند استخوان شامل چانه و قسمت سوم مولرهای خلفی فک می‌باشند. در آلوگرافت، ممکن است استخوان مصنوعی در آزمایشگاه ساخته شده و در فرایند پیوند استخوان استفاده شود. همچنین می‌توان استخوان را از بانک استخوان (استخوان اجساد) هم گرفت.

جراحی با لیزر

جراحی لثه با لیزر که یکی از شاخه های دندانپزشکی با لیزر می باشد از دیگر انواع جراحی لثه به شمار می رود به عبارتی دیگر لیزر مقدار دقیقی از انرژی نوری متمرکز را از طریق یک فیبر کوچک که به آرامی بر روی کیسه‌ی پریودنتال قرار داده می‌شود، می‌تاباند. کیسه‌ی پریودنتال در میان دندان‌ها و بافت لثه می‌باشد. جراحی لثه با لیزر به کاهش باکتری‌های مضر کمک کرده و قسمت کوچکی از بافت لثه‌ی بیمار را برمی‌دارد.

زمانی که ناحیه‌ی آسیب دیده به طور کامل تمیز شود، استخوان شروع به ترمیم می‌کند. سپس با تجهیزات کوچک دندانپزشکی و مقیاس اولتراسونیک، رسوبات که با قرمزی، خونریزی و ورم لثه مرتبط اند، به آرامی از سطح ریشه برداشته می‌شوند. شایان ذکر است که در کل لیزر در دندانپزشکی بدون درد بسیار کاربرد دارد و همواره مورد استفاده قرار می گیرد

هزینه جراحی لثه

هزینه جراحی لثه و درمان‌ بیماری‌های لثه به شدت عفونت لثه، درجه‌ی تحلیل رفتن آن، میزان خونریزی لثه، یافته‌های اشعه‌ی ایکس و اینکه آیا بیمار بیماری لثه یا ورم آن را دارد، وابسته می‌باشد و پزشک نمی تواند قبل از ویزیت و همچنین بررسی نمی تواند هزینه دقیقی را اعمال کند.

دندانپزشکی فرایش

بهتر است که به محض مشاهده‌ی تحلیل لثه به دندانپزشک مراجعه کنید، چرا که این کار از دیگر بیماری‌های لثه جلوگیری کرده به علاوه‌ی اینکه هزینه‌ی درمان در مراحل ابتدایی بیماری کمتر است. خواه نیاز شما جراحی تحلیل لثه یا هر چیز دیگر باشد، متخصصین ما در دندانپزشکی فرایش مراقبت‌هایی استثنایی را به شما ارائه می‌دهند تا زیبایی طبیعی لبخند خود را بازیابید. در صورت داشتن هر گونه سؤال یا درخواست نوبت با شماره‌های ۰۲۱۸۸۶۲۹۶۰۷ و ۰۲۱۸۸۶۲۹۶۱۳  تماس بگیرید.

تبلیغات متنی

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا