دهان و دندان

آیا دندانپزشکی بدون درد واقعیت دارد؟ کشیدن دندان عقل بدون درد؟

آیا دندانپزشکی بدون درد واقعیت دارد؟

دندانپزشکی بدون درد یکی از سوالاتی است که در زمان دندان درد ملکه ذهنمان شده و به شکل مداوم دنبال جواب آن میگیردیم حال سوال اینجاست که آیا دندانپزشکی بدون درد واقعیت دارد؟ در ادامه با آرسینه همراه باشید.

ضرورت حفظ دندان بر هیچ کس پوشیده نیست. برای همین ضررهای ثانوی ناشی از فقدان دندان، بر ضرورت حفظ دندان ها تأکید می کند.
در دندانپزشکی برای خارج کردن دندان های آبسه کرده، کیست دار ، دندان لق شده، درمان کجی دندان ها، کشیدن ریشه دندان پوسیده در کودکان و بزرگسالان پزشک از راهکارهای مختلفی استفاده می کند که بحث در مورد آنها از حوصله ی این مختصر خارج است. در هنگام خارج کردن و کشیدن دندانپزشک از بی حسی موضعی استفاده می کند تا بیمار دچار هیچ گونه درد و ناراحتی نگردد. در واقع کشیدن دندان بدون بی حسی، یک کابوس است و پزشک تا از بی حسی دندان مطمئن نشده باشد، هرگز این کار را انجام نمی دهد.

کشیدن دندان عقل

یک دندان آسیب دیده ممکن است درد کمی برای فرد به همراه داشته باشد. در این حالت فرد ممکن است حتی وجود دندان را حس نیز نکند. به هر حال، زمانی که رشد دندان عقل شروع می شود، بافت لثه روی آن ممکن است دچار التهاب شده و این موضوع به لثه آسیب برساند. در این حالت شما ممکن است در اطراف دندان احساس درد داشته باشید یا این درد را در اطراف گوش خود احساس کنید. علاوه بر این، مواد غذایی ممکن است در بافت لثه که به خاطر دندان عقل دچار مشکل شده گیر بیفتد. این موارد می تواند باعث ایجاد عفونتی شود که به آن در اصطلاح پری کرونیت یا اوپرکولیتیس گفته می شود. اگر این مشکل به موقع درمان نشود، این عفونت می تواند به گلو یا گردن فرد سرایت کرده و در این نواحی نیز پخش شود.

 

کشیدن دندان عقل

دندانپزشکی بدون درد

در پاسخ به این سوال باید عرض کنیم که چیزی تحت عنوان دندانپزشکی بدون درد وجود ندارد و پزشکان با استفاده از تجربیات و همچنین ابزار و وسایل مدرن سعی بر این دارند که صرفا درد کشیدن دندان را در دندانپزشکی کم کرده و یا کاهش دهند برای اینکه کشیدن دندان شما یک خاطره بدی در ذهنتان ایجاد نکند پیشنهاد می کنیم ابتدا در انتخاب پزشکی که برای مراجعه نهایت دقت را به عمل آورده و سعی کنید با بیماران پزشک مذکور صحبتی هر چند کوتاه را داشته باشید که دندانپزشکی بدون درد در ذهنتان نقش ببندد.

دندانپزشکی بدون درد

تبلیغات متنی

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا