تغذیه

بهترین و بدترین مواد غذایی برای کبد را بشناسید ؟

بهترین و بدترین مواد غذایی برای کبد را بشناسید ؟

بلغور جو دوسر:

مواد غذایی با فیبر زیاد می توانند عملکرد کبد را بهبود بخشند. بلغور جو دوسر مصرف کنید. تحقیقات نشان می دهد این ماده غذایی می تواند دور ماندن از بیماری کبدی را تضمین کند.

دور ماندن از غذاهای چرب:

خوردن غذاهایی با چربی های اشباع شده می تواند کار را برای کبد شما سخت کند. با گذشت زمان این چربی ها ممکن است به تورم منجر شود که نهایتاً موجب بیماری سیروز کبدی می شود.

کلم بروکلی:

مقدار زیادی از سبزیجات را به رژیم غذایی خود اضافه کنید. کلم بروکلی می تواند بخشی از این استراتژی باشد. این مواد غذایی ترد می تواند از شما در برابر بیماری هایی مانند کبد چرب محافظت کند..

قهوه:

نوشیدن قهوه در طی روز سلامت کبد را بالا می برد. مطالعات نشان می دهد که نوشیدن دو تا سه فنجان قهوه در روز می تواند کبد را از آسیب ناشی از یک رژیم غذایی ناسالم محافظت کند. تحقیقات متخصصین تغذیه نشان از آن دارد که خطر ابتلا به سرطان کبد با خوردن قهوه کاهش میابد.

شکر:

مصرف بیش از حد از مواد قندی می تواند عوارضی در کبد ایجاد کند. زیرا بخشی از قند به چربی تبدیل می شود و در دراز مدت می تواند به یک بیماری مانند بیماری کبد چرب منجر شود.

چای سبز:

این چای سرشار از یک نوع آنتی اکسیدان به نام کاتچین است. تحقیقات نشان می دهد چای سبز بدن را در برابر برخی سرطان ها محافظت می کند. کاتچین بیشتر با نوشیدن چای گرم وارد بدن می شود و چای سرد دارای سطوح بسیار پایین تر از آن می باشد.

آب:

یکی از بهترین کارهایی که شما می توانید برای کبد خود انجام دهید، حفظ وزن سالم است. دریافت آب آشامیدنی به جای نوشیدنی های شیرین مانند نوشابه های غیر سالم می تواند به شما کمک کند.

بادام و آجیل:

این منابع شامل ویتامین E می باشد. تحقیقات متخصص تغذیه حاکی از آن است که این منابع بدن را در برابر بیماری کبد چرب حفظ می کند. بادام برای قلب نیز گزینه مناسبی است به خصوص اگر همراه با سالاد باشد.

مصرف نمک به اندازه کافی:

بدن شما به مقدار کمی نمک نیاز دارد. یک رژیم غذایی با سدیم ممکن است به فیبروز که اولین مرحله از زخم کبد است منجر شود. اجتناب از غذاهای فراوری شده و سبزیجات تازه به جای کنسرو یک انتخاب خوب در این راه است.

اسفناج:

سبزی های برگ دار یک آنتی اکسیدان قوی به نام گلوتاتیون دارند که می تواند به حفظ سلامت کبد کمک کنند. اسفناج همراه با یک سالاد، سیر و روغن زیتون یک منبع عالی از این ماده است.

الکل:

نوشیدن الکل می تواند کبد را به طور کامل ویران کند.

گیاهان و ادویه جات:

برای محافظت از کبد و قلب خود،گاه گاهی از پونه، مریم گلی یا رزماری استفاده کنید. آنها منبع خوبی از پلی فنول های سالم هستند.

به گفته متخصص تغذیه، رعایت اصول اولیه تغذیه در رژیم غذایی عامل سلامت تمام اعضای بدن می باشد.

تبلیغات متنی

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا