تناسب اندام

آیا با حذف برخی از مواد غذایی سریع تر لاغر میشوید؟

کاهش وزن

رژیم لاغری و تناسب اندام در روزهایی که آمار افراد مبتلا به اضافه وزن بالاست، در انواع و شکل های مختلف تجویز و مورد استفاده قرار می گیرد. برخی به اشتباه فکر می کنند برای لاغر شدن سریع باید دور بیشتر خوراکی ها را خط کشید و به سراغ گوشت و … نرفت ولی این باور کاملا اشتباه است.

گوشت برای چربی سوزی

گوشت کباب شده را به رژیم غذایی خود حتما اضافه کنید. محققان دریافته اند نوعی از اسید چرب به نام CLA که به طور طبیعی در گوشت گاو، گوسفند و لبنیات یافت می شود که عاملی برای دفع چربی است. نتایج یک تحقیق نشان می دهد، افرادی که به مدت 6 ماه این اسید چرب را در غذای خود دریافت کردند، 4 درصد کاهش در توده چربی داشته اند که این کاهش عمدتا در ناحیه پاها بوده است بنابراین کباب را دریابید.

پاستا برای حفظ وزن

یکی از بدترین عوارض وزن کم کردن کاهش حجم عضلات است. در مطالعه متخصصین تغذیه مشخص شده است که غذاهایی با مقدار نشاسته مناسب به حفظ توده عضلانی در کاهش وزن کمک می کنند. بنابراین خوردن پاستا، سیب زمینی آب پز یا تنوری، نان جو و نان های سبوس دار عضلات شما را حفظ می کند

نخود برای سیری

نخود و نخود فرنگی غنی از فیبرهای قابل جذب است که شما را سیر نگه می دارند. البته ممکن است مقداری مزاج شما را هم بهم بریزند. مطالعه ای که روی 200 نفر بیمار که اضافه وزن داشتند انجام گرفته نشان داد وقتی این افراد به مدت 4 ماه از یک رژیم غذایی با درصد فیبر بالا پیروی کردند 5 کیلو وزن از دست دادند. این مقدار وزن فقط به واسطه خوردن نخود واقعا چشمگیر است.

فلفل برای رفع گرسنگی

شاید سوزاندن زبان با یک سس تند و آتشین کاری ظالمانه و بی رحمانه به نظر برسد ولی این کار مبنای علمی کاملا قدرتمندی دارد. نتیجه مطالعه متخصصین تغذیه نشان داده، تعدادی از افراد چاق بعد از خوردن مقداری کاپسائیسین تمایل زیادی به خوردن غذا نداشته اند.

متخصصین تغذیه معتقداند، بهترین رژیم غذایی، مصرف تمام گروه ها به اندازه مناسب می باشد.

آرسینه

تبلیغات متنی

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا