رژیم غذایی

محدود کردن رژیم غذایی چیست؟

محدود کردن رژیم غذایی چیست؟

محدود کردن رژیم غذایی چیست؟

محدود کردن رژیم غذایی : در بعضی از مراحل زندگی مجبور به محدود کردن رژیم غذایی خود هستیم که همین امر ممکن است ما را با مشکلات متعددی روبرو کند.

شروع رژیم غذایی خود را در ابتدا برای چند هفته با حذف مواد غذایی خاص که ممکن است باعث دردسر شود شروع کنید.

برای شروع یک رژیم غذایی بسیار عاقلانه به نظر می رسد که از یک متخصص تغذیه و رژیم درمانی استفاده کنید تا تمام جوانب را برای تغییر رژیم غذایی شما در نظر بگیرد و بتواتید با بهترین روش و کمترین عوارض سلامت خود را باز یابید.

از بین رفتن علائم چقدر طول می کشد؟

علائم ناشی از مواد غذایی معمولا در عرض ۴ هفته از تغییر در رژیم غذایی از بین می روند. اگر پس از ۸ هفته متوقف نشدند، احتمالا غذاها علت نیستند.

عدم تحمل یا آلرژی چیست؟

به این معنی است که شما به مواد غذایی خاصی حساس هستید و یا بدن در هضم آن ناتوان است. پاسخ آلرژیک می تواند بسیار شدید باشد و می تواند به یک واکنش خطرناک به نام آنافیلاکسی تبدیل شود. برای اطمینان از نوع واکنش حتما با پزشک مشورت کنید.

برخی دلایل متداول برای استفاده از رژیم غذایی چه هستند؟

لبنیات باعث گاز معده، اسهال و نفخ می شوند. با یک رژیم غذایی و حذف آن ها می توانید مشکل را حل کنید. علائم مشابه نیز می تواند توسط بیماری سلیاک ایجاد شود. اگر شما از خوردن چیزی در گندم و سایر غلات به نام گلوتن دچار مشکل شوید، سیستم ایمنی بدن حمله به روده کوچک را شروع می کند که باید آن را حذف کنید.

آیا می تواند به کاهش درد کمک کند؟

التهاب علت درد های مزمن است. تورم و درد پاسخ ایمنی بدن به چیزی است که به عنوان یک تهدید دیده می شود. برخی غذاها می توانند بر التهاب تاثیرگذار باشند به خصوص آنهایی که قند بالا دارند مانند پیتزا یا غذاهای منجمد شده.

آیا رژیم غذایی می تواند به میگرن کمک کند؟

لبنیات، شکلات، تخم مرغ، مرکبات، گوشت، گندم، آجیل، گوجه فرنگی، پیاز، ذرت، سیب و موز در این بیماری شایع هستند.

این بدان معنا نیست که اگر شما این مواد غذایی را بخورید و احساس درد داشته باشید میگرن دارید.

حذف آنها فقط می تواند نشان دهد که آیا این مواد روی بیماری تاثیر گذار هستند یا نه.

آیا می تواند به سندرم روده تحریک پذیر کمک کند؟

این راه ممکن است برای برخی از افراد بسیار مفید باشد، اما راه آسانی نیست. قطع برخی از مواد غذایی برای سندرم روده تحریک پذیر سخت است.

یک گروه از کربوهیدرات های خاص وجود دارد که می تواند سندرم روده تحریک پذیر به وجود آورد.

این غذاها شامل سیب، آلو، هلو، پیاز، گل کلم و نوشیدنی است که اگر همراه با غذا مصرف شوند فروکتوز بالایی دارند.

آنها می توانند باعث ایجاد مایع و تجمع گاز، درد شکم و نفخ شوند.

برخی رژیم های غذایی ممکن است مشکل ساز باشد. برخی داروهای دیابت، فشار خون و رقیق کننده خون ممکن است به شما اجازه حذف یکسری مواد غذایی را ندهد، پس در قدم اول با پزشک مشاور مشورت کنید.

مجله پزشکی آرسینه

ارسال پاسخ

آرسینه
آرسینه جدیدترین و بروز ترین مطالب در حوزه های تغذیه, روانشناسی, پوست ومو, گردشگری, فرهنگی, سبک زندگی, تکنولوژی, تناسب اندام, رژیم غذایی, بیماری های نادر و.. آرسینه همواره سعی بر بهبود هر چه بهتر کیفیت محتوا خواهد بود.