پوست و مو

از عوارض کاشت مو چه می دانید؟

عوارض کاشت مو

عوارض کاشت مو کدامند؟ آیا کاشت مو عوارض دارد؟ بعد از عمل کاشت مو این احتمال وجود دارد که برخی از افراد دچار مشکلاتی شوند، به برخی از عوارض جانبی کاشت مو و معایب آن می پردازیم با آرسینه همراه باشید.

تورم پس از جراحی

تورم بعد از عمل کاشت مو را می توان گفت از رایج ترین عوارض این عمل به شمار می آید. این تورم پس از جراحی در اثر تجمع مایع میان بافتی در زیر پوست حادث می‌شود و موضع تحت درمان شروع به خاریدن می‌کند.

التهاب فولیکول مو

التهاب فولیکول مو نیز از رایج ترین عوارض عمل کاشت مو به شمار می آید. که این عارضه همانند جوش یا زخم در محل کاشت ظاهر می شود. که برای کسانی که تحت عمل بودن احساس نارحتی و خارش ایجاد می کند.

خارش

در زمان عمل کاشت مو، شکاف های بسیار ریزی در پوست سر ایجاد می‌شوند که در این موارد فولیکول زیاد مو  دچار جراحت می شوند. که این روند به خود خود باعث می شود ناحیه مورد نظر تحت جراحی قرار بگیرد. ولی باید بدانید که ناحیه تحت خارش را نباید بخارانید. که این خارانند باعث بیشتر شدن زمان بهبود آن می شود.

خونریزی

طبق مطلعات 37 درصد از بیماران در زمان عمل جراحی کاشت مو دچار خونریزی می شوند و خونریزی های شدید در زمان عمل کاشت مو در واقع شایع نیست و اغلب برا اثر اشتباه جراح گاها رخ خواهد داد.

نازک شدن تار مو

در برخی از موارد در محل برداشت تار مو ها نارک که این نازک شدن مو رایج است که نگرانی های را برای شخص متقضای کاشت مو ایجاد می کند. در بیشتر مشروع به رشد موارد موهای نازک شده در طی مدت زمان با ضخمات طبیعی شروع به رشد می کنند در این مورد احساس نگرانی وجود ندارد.

 لیکن پلانوپیلاریس

لیکن پلانوپیلاریس شکل بسیار حاد التهاب فولیکولی  به شمار می آید. که این التهاب شدید فولیکول های مو باعص ایجاد زخم های زیادی در محل کاشت مو می شود.

بی حسی

١٠ درصد بیماران پس از کاشت مو در محل جراحی یک نوع بی حسی را تجربه می‌کنند که تا هفته ها ادامه خواهد داشت اما در زمره عوارض موقت و زودگذر عمل کاشت مو هستند که به  مرور زمان بدن خود را با شرایط موجود وفق می‌دهد و در نهایت  این بی حسی برطرف می‌شود.

زخم شدن

در ناحیه برداشت مو زخم های عرضی شکل می گیرند که احتمال بوجود آمدن آن کم است اما در برخی موارد مشاهده شده است و باعث شده که به زیبایی شخص کاشت مو کننده آسیب برساند که در این موارد با بلند نگه داشتن موهای اطراف زخم آن را می توان پوشاند و در زمانی که در آن ناحیه مو رشد نمی کند بسیار آزار دهنده می شود که شخص متقاضای کاشت مو نمی تواند موهایش را بیشتر از حد معمول کوتاه کند تا زخم ها به نمایش گذاشته شود.

کیست ها

کیست ها را نیز می توان از عوارض جانبی کاشت مو دانست که در محل کاشت مو شکل می گیرند که در مواقعی که حجم زیادی مو کاشته می شود و احتمال به وجود آمدن این کیست ها بیشتر می شود. این کیست های بنفش رنگ خوش خیم هستند که بعد از 2 تا 3 هفته بهبود و ناپدید می شوند.

تبلیغات متنی

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا