تناسب اندام

بهترین مکمل ها برای بانوان کدامند؟

بهترین مکمل ها برای بانوان کدامند؟

مصرف مکمل‌های مناسب باعث می شود تا بدنی عضلانی داشته باشید و چربی سوزی کنید.

آمینواسیدها

آمینو اسیدها جزو بهترین مکمل‌های ورزشی برای خانم‌ها می باشند . بدن خانم‌ها در مقایسه با بدن مردان کربوهیدرات را سریع تر به بافت چربی تبدیل می‌کند . از سوی دیگر ، اجتناب از مصرف کربوهیدرات سبب می‌شود انرژی کافی برای انجام تمرینات و کالری سوزی نداشته باشید . از آنجایی که آمینو اسیدها ساختار منحصر بفرد مولکولی‌ دارند ، راحت از کبد عبور می‌کنند و یک منبع انرژی عالی برای عضلات محسوب می شوند . مصرف آمینواسید ، مانع سوختن عضله شده ، ریکاوری عضلات را سرعت بخشیده و سبب سنتز پروتئین ها می‌شود . با توجه به نظر کارشناس ورزشی جهت مصرف این مکمل ، ۵ گرم قبل و بعد از تمرین از آن استفاده نمایید.

ال-گلوتامین

ال-گلوتامین علاوه بر تقویت عملکرد سیستم ایمنی بدن ، به ریکاوری سریع تر عضلات نیز کمک می کند . ال-گلوتامین ، فراوانترین آمینواسید در بافت عضلانی بدن است . ال-گلوتامین تولید ماده‌ی چربی سوز بدن یعنی هورمون رشد HGH را بطور طبیعی بالا می‌برد . به طور معمول HGH اهمیت ویژه‌ای برای ریکاوری عضلات خانم ها دارد . روزانه ۱۰ گرم ال-گلوتامین طبق نظر کارشناس ورزشی مصرف کنید و زمان مصرف را بین زمان های قبل و بعد از تمرین یا قبل از خواب تقسیم کنید.

کافئین

مصرف کافئین برای همه‌ی افراد توصیه نمی‌شود ، زیرا سبب بالا رفتن فشار خون می شود . اما در عین حال برای ورزشکاران فوایدی هم دارد.کافئین به عنوان محرک سیستم عصبی مرکزی ، شدت و میزان تمرکز را در طول تمرینات افزایش می‌دهد.

تحقیقات متخصصین تغذیه نشان می دهد که مصرف کافئین تاثیر روانی داشته و کمک می‌کند تا تمرین بهتری داشته باشید.

طبق نظر کارشناس ورزشی،۱۰۰ تا ۲۰۰ میلیگرم کافئین یا یک تا دو فنجان قهوه‌ی قوی پیش از تمرین مصرف کنید.

بتا-آلانین

بتا-آلانین آمینواسیدی است که عضلات را قادر می‌سازد حتی در زمان خستگی به تولید انرژی در سطح زیاد ادامه دهند.

مصرف بتا-آلانین ، میزان ال-کارنوسین را در سلولهای عضلات زیاد می‌کند ، که این اتفاق جلوی فعالیت اسید لاکتیک را می گیرد و به شما اجازه می‌دهد به مدت طولانی‌تر و سخت‌تر تمرین کنید . مصرف روزانه ۱.۵ تا ۳ گرم بتا-آلانین تا دو مرتبه ، طبق نظر کارشناس ورزشی توصیه می‌شود.

کراتین

هدف کراتین مثل بتا-آلانین تولید انرژی در سلول های عضلات است .کراتین ، برای تولید انرژی ، به عضلاتتان بیشتر سوخت رسانی می‌کند.کراتین به عضلات آبرسانی هم می‌کند ، پس باید حداقل ۸ لیوان۵۰۰ گرمی آب بنوشید تا روزانه ، ۳ تا ۵ گرم کراتین مصرف کنید.

متخصصین تغذیه و لاغری معتقداند ، مصرف مکمل های مناسب در کنار یک رژیم غذایی اصولی ، عامل موفقیت در رژیم کاهش وزن می باشد.

آرسینه

تبلیغات متنی

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا