همه چیز درباره غرفه نمایشگاهی

غرفه نمایشگاهی
غرفه نمایشگاهی در واقع ویترینی برای نمایش محصولات و خدمات شرکت ها در نمایشگاه ها است، غرفه نمایشگاهی تصویر چند بعدی از پیام های بازاریابی و فروش است. در ادامه با نکاتی درباره طراحی غرفه نمایشگاهی با آرسینه همراه باشید.
غرفه های نمایشگاهی را نباید سازه های فیزیکی دانست در واقع واسطه ای از بازاریابی یکپارچه هستند که از ویژگی فیزیکی برای ساخت فرصت های فروش محصولات مورد استفاده قرار می گیرند. اما در این بین باید بدانید که ماندگاری غرفه شما در اذهان عمومی به تنهایی می توان معیاری ارزشمند برای موفقیت کسب کار دانست. که بعد از پایان نمایشگاه نام شرکت شما و محصولات شما را به خاطر می سپارند، همانطور که گفتیم این ماندگاری از ارزشمندترین نقش غرفه شما در نمایشگاه خواهد بود.
غرفه نمایشگاهی انبار نیست
طراحی غرفه نمایشگاهی چیزی بسیار فراتر از پر کردن فضا با اشیای موجود در انبار شرکت شما است. بسیاری از کارفرماها قبل از رفتن به نمایشگاه از واحد خدمات می خواهند چیزهایی را برای بردن به نمایشگاه آماده کنند. در نتیجه بسیاری از غرفه های نمایشگاهی بیشتر شبیه به انبار شرکت ها هستند تا به یک اثر ماندگار هنری باشد.
طراحی غرفه نمایشگاهی ، تخصص است
با وجود اینکه طراحی غرفه خود میتواند یک رشته مستقل باشد. نجارها، آهنگرها، نقشهکشها، معماران، طراحان داخلی، طراحان صنعتی، طراحانصحنه و لباس، طراحان گرافیک و گاها مهندسان عمران و کامپیوتر، همه خود را در زمینه طراحی غرفه جامع و مانع میی دانند. و برخی از هنرمندان نیز تصور میی کنند طراحی غرفه عملی تفننی است و در کنار کارهایشان به آن میپردازند.
ایده خلاقانه محور طراحی غرفه نمایشگاهی
ایده خلاقانه فرآیند پیچیده ای دارد و ایدهیابی دارای روشهایی است که به مطالعه نیاز دارد. طرح باید مخاطب را در غرفه نگه دارد وپاسخگوی افکار و احساساتش باشد.
باید دانست کارفرما چه هدفی دارد و روی آن تمرکز کرد که به طور حتم به یافتن ایدههای ناب میانجامد. البته باید با حساسیت و دقتی بیش از کارفرما این کار را انجام داد و خواسته هایش را به سوی اهداف جدید هدایت کرد.
فرم، نور، رنگ و بافت و صدا و بو عوامل طرحی غرفه نمایشگاهی هستند
فرم، نور، رنگ، بافت، صدا و بو مصالح کار طراح غرفه هستند برای رسیدن به طرح خوب. اگر شکل یک غرفه ارتباطی به کالا نداشته باشند، غرفهها حالتی کمونیستی و بیحال پیدا میکنند و اگر خیلی جیغ بنفش باشند مبتذل میشوند. صدا عامل بسیار مهمی است و به راحتی از غرفههای اطراف به داخل غرفه ما میآید. بو نیز کاربردی مانند صدا دارد که توسط چشم درک نمیشود اما تاثیرش روی انسان بسیار زیاد است.
سلسله مراتب اشیا باید دیده شود
چشم انسان با ورود به هر فضا به سرعت دنبال چیزهای جدید میگردد، به همین دلیل اشیای نمایشی و اشیای تزیینی را باید در جای مناسب گذاشت. بسیار مهم است که اول چه چیزی دیده شود و کجای مخروط دید چه چیزهایی دیده شود، تمرکزهای نوری در کجاست و کجاها و چه چیزهایی در سایهاند، دور و بر چه اشیایی خلوت و چه اشیایی شلوغ است، هر شی چقدر از زمان خیرگی نگاه را به خود معطوف میکند.
عمر غرفه نمایشگاهی
عمر غرفه نمایشگاهی یک هفته است. این نکته مهمی است و نباید آن را با ساختمان اشتباه گرفت. غرفه نباید محکم باشد، بلکه باید لق باشد و خود چند روز پس از نمایشگاه فرو بریزد.
سیستمم های مدولار و پیش ساخته توصیه نمیشوند
استفاده از این سیستمها گاه خوب و گاه بسیار بد است. در حال حاضر این طور شده که طراحان از سر تنبلی، از این سیستمها استفاده میکنند. این یک روش خوب است به شرطی که فکر شده باشد و برای غرفه خودتان بومیسازی شده باشد یا اینکه هدف خاصی رو تعقیب کند. سیستمهای پیشساخته تبلیغاتی اغلب برای کسانی است که میخواهند بیش از نظر مخاطب، نظر کارفرما را تامین کنند.