۷ نکته فروش در بازاریابی عصبی
۷ نکته فروش در بازاریابی عصبی

بازاریابی عصبی چیست؟

بازاریابی عصبی (neuromarketing) یکی از حوزه های جدید در بازاریابی تلقی می شود که محققان از تکنولوژی‌هایی مانند عکسبرداری مغزی (FMRI) برای واکنش و سنجش تغییرات در قسمت‌های مختلف مغز و نوار مغزی به محرک های بازاریابی استفاده می کند. تا نحوه تصمیم‌گیری مشتریان و قسمت‌های مرتبط به تصمیم‌گیری در مغز را مطالعه کنند. در ادامه با ۷ نکته فروش در بازاریابی عصبی آشنا شوید.

۷ نکته فروش در بازاریابی عصبی

برخی مواقع انسان‌ها چیزهایی را می‌خرند که شاید هرگز از آن استفاده نکنند؛ اما دلیل آن چیست؟

دلیل آن روشِ مشاوره دادن شماست!

شما با استفاده از تکنیک بازاریابیِ عصبی روی مشتری تأثیر می‌گذارید و او را ترغیب به خرید می‌کنید.

اما این تکنیک‌ها چه چیزهایی هستند؟

اغلب انسان‌ها تصمیماتی مبنی بر علایق خودشان و احساسی می‌گیرند

آن‌ها بر اساس احساسات، نیازها و عواطف خود تصمیم می‌گیرند نه بر اساس منطق و فکر.
وقتی شما قصد دارید محصولی را معرفی کنید ، باید سعی کنید روی علایق و احساسات طرف مقابل تأثیر بگذارید.

انسان‌ها به دنبال ارزش هستند

ارزش خدمات شما بستگی به چیزی دارد که ارائه و پیشنهاد می‌کنید.
شما باید ارزش خدمات خود را به نحوی بیان کنید که مشتری بداند در قبال هزینه‌ای که پرداخت می‌کند، ارزشی را میخرد که برای او منفعت زیادی دارد و هزینه بیجا پرداخت نکرده

برای آن‌های مثال بزنید

انسان‌ها موجوداتی اجتماعی هستند و علاقه زیادی به تأیید شدن دارند.
در نتیجه هنگام ارائه کالای مورد نظرتان ، استفاده از این موارد را فراموش نکنید: اعلام تعداد افرادی که شبیه این محصول را خریده‌اند ، نشان دادن نظر و میزان رضایت آن‌ها و …

شما نباید افراد را مجبور به کاری کنید

شما می‌توانید افراد را ترغیب به خرید کنید، می‌توانید احساس نیاز آن‌ها را برانگیزید تا از شما خرید کنند، اما هرگز نباید آن‌ها را مجبور کنید تا از شما خرید کنند چون با اینکار آن‌ها نه تنها از شما خرید نمی‌کنند بلکه هرگز به فروشگاههای شما باز نخواهند گشت.

مردم عاشق خرید کردن هستند

مردم علاقه خاصی دارند تا در حد توان محصولات جدید بخرند اما هرگز دوست ندارند فریب بخورند.
پس به‌جای اینکه سعی کنید به آن‌ها بفروشید سعی کنید آن‌ها را راهنمایی کنید که آیا این محصول برای آن‌ها مفید است یا نه؟
با اینکار اعتماد آن‌ها افزایش می‌یابد و فروش خودبه‌خود اتفاق می‌افتد.

مردم همیشه به دنبال چیزهای مشخصی هستند

عشق، سلامتی، راحتی، آرامش و شکوه چیزهایی هستند که اکثر مردم به دنبال آن هستند.
پس سعی کنید هنگام فروش یکی از این موارد را به مشتری خود یادآوری کنید مثلاً بگویید با خرید این محصول باارزش همه سلیقه شما را تحسین می‌کنند ، یا با خرید این محصول شما می‌توانید کارهای خود را خیلی راحت‌تر انجام دهید یا زندگی بهتر و سالم تر و شیک تری خواهید داشت

انسان‌ها دوست دارند قبل از خرید ببینند ، لمس کنند ، بشنوند ، مزه کنند یا بو کنند

برخی افراد هرگز از اینترنت خرید نمی‌کنند چون آن‌ها نمی‌توانند محصول مورد نظر خود را لمس کنند. پس با آرامش و در نظر گرفتن وقت و زمان کافی محصول مورد نظر مشتری را در دسترس قرار دهید چون هرچه دسترسی مشتری بیشتر باشد احتمال خرید پیشنهادیِ شما نیز افزایش می‌یابد.

پاسخ دهید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید