دانستنیهای پزشکی

کاهش مشکلات روحی با ورزش

هنگامی که افسرده هستید، ورزش در اولویت آخر است که می خواهید انجام دهید. اگر بتوانید حرکت کنید، یک تغییر چشمگیر را تجربه خواهید کرد. مطالعات ثابت کرده اند که ورزش می تواند به کاهش افسردگی کمک کند.

می توانید با 8 متد ورزشی ساده از شر افسردگی خلاص شوید.

۱- به خودتان، یک حواس پرتی سالم بدهید

خودتان را از استرس رها کنید. از فکر کردن در مورد کار، روابط، مشکلات و مسئولیت ها دست بردارید و فقط روی ورزش کردن تمرکز کنید. پرت کردن حواس با ورزش، بزرگترین تسکین افسردگی است.

۲- ورزشی که از آن لذت می برید را پیدا کنید

راه های زیادی برای ورزش کردن وجود دارد. روی چیزی که از آن لذت نمی برید، تمرکز نکنید. روی پیدا کردن یک ورزش که از آن لذت می برید، تمرکز کنید. لیستی از علایق ورزشی خود تهیه کنید.

۳- اجتماعی شوید

یک دوست پیدا کنید که با او تمرین و ورزش کنید. ورزش، بهانه خوبی برای شماست تا بیرون بروید، افرد جدید را ملاقات کنید و بر دوستانتان اثر بگذارید. فقط کمی تعامل انسانی می تواند به تقویت روحیه شما کمک کند و انگیزه ورزش را در شما بالا ببرد.

۴- اعتماد به نفس تان را بسازید

سریع تر بدوید. قوی تر شوید. وزن کم کنید. بهتر به نظر برسید. ورزش کمک می کند بدن تان را از نو بسازید. این حس جدید نشاط آور و پرمعناست و به شما انگیزه می دهد. هنگامی که به بدن تان افتخار کنید، هیچ کس نمی تواند آن اعتماد به نفس را از شما بگیرد.

۵- سخت نگیرید

یک برنامه واقع بینانه طراحی کنید و به آن پایبند بمانید. مثلا برای ورزش کردن ۳ روز در هفته وقت بگذارید. برای شاد کردن خودتان ورزش کنید نه از روی اجبار. هنگامی که پیشرفت کردید و عاشق ورزش شدید، زمان بیشتری اضافه کنید.

۶- یک سبک زندگی سالم ایجاد کنید

ورزش به بهبود و جلوگیری از انواع مشکلات سلامتی مانند آرتروز، دیابت، فشار خون بالا، اضطراب و افسردگی کمک می کند. ورزش به شما کمک می کند چربی را بسوزانید، عضله بسازید، استخوان هایتان را قوی کنید و یک سیستم قلبی عروقی قوی داشته باشید.

۷- روزتان را پر قدرت شروع کنید

روزتان را با ورزش شروع کنید. این به شما کمک خواهد کرد به جای آنکه کار صبحگاهی تان را به سختی انجام دهید، از جایتان بلند شوید و تحرک داشته باشید. بهتر است که ورزش تان را در اول صبح انجام دهید.

۸- روی پیشرفت ها تمرکز کنید

پیشرفت تان را بررسی کنید. پیشرفت در داخل و خارج ورزش به شما روحیه خواهد داد.

تبلیغات متنی

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا