• تماس با ما
  • تبلیغات
  • درباره ما
جمعه, آذر 28, 1404
آرسینه
  • اقتصادی
  • سیاست
    • ایران
    • آسیا
    • آمریکا
    • اروپا
    • خاورمیانه
  • جامعه
  • حوادث
  • گردشگری
    • حمل‌ و نقل سفر
      • پایانه مسافربری
      • شرکت های هواپیمایی
  • سلامت
    • بیماری‌ها
    • تغذیه و رژیم غذایی
    • روانشناسی
    • دندانپزشکی
  • علم و فناوری
    • فناوری اطلاعات
    • نوآوری
    • هوش مصنوعی
  • فرهنگی
    • سینما
    • کتاب و ادبیات
    • موسیقی
  • ورزشی
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • اقتصادی
  • سیاست
    • ایران
    • آسیا
    • آمریکا
    • اروپا
    • خاورمیانه
  • جامعه
  • حوادث
  • گردشگری
    • حمل‌ و نقل سفر
      • پایانه مسافربری
      • شرکت های هواپیمایی
  • سلامت
    • بیماری‌ها
    • تغذیه و رژیم غذایی
    • روانشناسی
    • دندانپزشکی
  • علم و فناوری
    • فناوری اطلاعات
    • نوآوری
    • هوش مصنوعی
  • فرهنگی
    • سینما
    • کتاب و ادبیات
    • موسیقی
  • ورزشی
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
آرسینه
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
صفحه اصلی جامعه

راه‌اندازی تراموا در تهران | وعده‌ها، واقعیت و تردیدها

آرسینه توسط آرسینه
11 , مرداد , 1404
مدت زمان مطالعه: 1 دقیقه
راه‌اندازی تراموا در تهران | وعده‌ها، واقعیت و تردیدها
Share on FacebookShare on Twitter

تهران در آستانه راه‌اندازی تراموا؛ اما پروژه‌ای با ابهامات زیاد
مدیرعامل شرکت اتوبوسرانی تهران از آماده‌سازی زیرساخت‌های لازم برای راه‌اندازی تراموا در پایتخت خبر داده و وعده داده است که این سامانه به زودی فعالیت خود را آغاز خواهد کرد. اما هم‌زمان رئیس شورای شهر، این پروژه را «در بوته فراموشی» دانسته و از نبود گزارش فنی و بررسی‌های دقیق انتقاد کرده است.

آنچه می خوانید! ...

Toggle
  • تناقض بین شهرداری و شورای شهر
  • صد سال کش‌وقوس برای اجرای یک ایده
  • اتوبوس یا تراموا؟ ماجرا چیست
  • تجربه جهانی، واقعیت تهران

تناقض بین شهرداری و شورای شهر

«احمد قیومی» مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی گفته: «یک نمونه از تراموا وارد تهران شده و تمام تست‌ها با موفقیت انجام شده است. ظرفیت جابه‌جایی هر دستگاه ۳۵۰ تا ۴۰۰ نفر خواهد بود.» این اظهارات بخشی از برنامه نوسازی حمل‌ونقل شهری تهران است.

اما در مقابل، مهدی چمران، رئیس شورای شهر تهران تأکید کرده که پروژه تراموا فعلاً متوقف است و بازدید فنی از تجهیزات صورت نگرفته. او گفته با بودجه این پروژه می‌توان چند صد اتوبوس خریداری کرد که کاربردی‌تر است.

صد سال کش‌وقوس برای اجرای یک ایده

ایده تراموا در تهران به سال ۱۲۶۱ خورشیدی برمی‌گردد، زمانی که نخستین خط بین تهران و شهرری با واگن‌های اسبی راه‌اندازی شد. این سامانه تا دهه ۱۳۴۰ فعال بود اما با توسعه خودروها به‌طور کامل برچیده شد.

در دهه ۱۳۹۰ تلاش‌هایی برای بازگشت تراموا آغاز شد، اما به دلیل هزینه بالا (حدود ۲۰۰ میلیارد تومان به‌ازای هر کیلومتر) و تداخل با خطوط BRT، پروژه متوقف ماند. در سال‌های اخیر شهردار تهران، علیرضا زاکانی، بار دیگر این طرح را احیا کرده و نمونه‌هایی از ترامواهای چینی وارد شدند.

اتوبوس یا تراموا؟ ماجرا چیست

برخی کارشناسان معتقدند تجهیزات واردشده، تراموای واقعی نیستند و بیشتر به اتوبوس‌های چرخ‌لاستیکی شباهت دارند. حتی برخی اعضای شورای شهر به احتمال واردات خودروهای کارکرده به نام تراموا اشاره کرده‌اند.

تجربه جهانی، واقعیت تهران

در بسیاری از شهرهای پیشرفته مانند وین، استانبول و ملبورن، تراموا نقش اساسی در کاهش آلودگی و حمل‌ونقل ارزان‌قیمت دارد. اما در تهران، عدم شفافیت، اختلاف نظرهای مدیریتی و نبود گزارش فنی، آینده این پروژه را در هاله‌ای از ابهام فرو برده است.

محتوا مشابه

ترافیک چالوس

ترافیک سنگین چالوس؛ ادامه محدودیت‌ها تا شنبه

10 , مهر , 1404
هوای ایران سرد می‌شود | بارش‌های شمال ادامه دارد

کاهش دما و تداوم بارش‌ در شمال کشور تا یکشنبه

10 , مهر , 1404
روز جهانی محیط زیست

۵ ژوئن، روز جهانی محیط زیست؛ زمین خانه ماست

13 , خرداد , 1404
روز جهانی صنایع دستی

20 خرداد؛ روز جهانی گرامیداشت صنایع دستی

13 , خرداد , 1404
عید سعید غدیر خم

عید سعید غدیر خم ۱۴۰۴ چه روزی است؟ + اعمال و تعطیلی

13 , خرداد , 1404
روز عرفه

روز عرفه ۱۴۰۴ چه روزی است؟ اعمال و دعای ویژه عرفه

12 , خرداد , 1404
پست‌ بعدی
سیاه‌ چاله‌های خاموش، ستاره‌ها را می‌بلعند

سیاه‌ چاله‌های خاموش، ستاره‌ها را می‌بلعند

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب

هشدار جدی کمیته انضباطی؛ کسر امتیاز در انتظار بی‌احترامی‌ها

صعود تراکتور در جام حذفی با حذف پرسپولیس در ضربات پنالتی

انزو مارسکا؛ گزینه اصلی جانشینی گواردیولا در منچسترسیتی

رسمی: فینالیسیما در دوحه؛ اسپانیا و آرژانتین به مصاف هم می‌روند

تراکتور و پرسپولیس؛ فینال زودرس جام حذفی در تبریز

ساعت بازی ناپولی – آث میلان | دیدار حساس دو غول فوتبال ایتالیا در سوپر کاپ

۳ میلیارد پوند هزینه مصدومیت؛ فوتبال اروپا زیر فشار تقویم فشرده

پیروزی ۲-۰ بارسلونا مقابل گوادالاخارا در جام حذفی اسپانیا

سروش رفیعی از گلر استقلال پس از حاشیه در دربی ۱۰۶ عذرخواهی کرد

شکایت خیبر خرم‌آباد از داور دیدار برابر استقلال

آیفون چگونه نبض اکوسیستم فناوری مصرفی جهان را در دست گرفت

کارشناسی جنجال‌های داوری دیدار خیبر و استقلال در هفته چهاردهم

سپاهان با گل زودهنگام، فولاد را در اهواز شکست داد | خلاصه بازی

بازی خیبر خرم آباد و استقلال | ساعت بازی ، ترکیب احتمالی و آمار کلیدی دو تیم

محبوب‌ترین‌های هفته

ترمینال مسافربری بندرعباس: امکانات، مسیرها و تلفن پایانه

ترمینال‌ مسافربری مشهد: امکانات، مسیرها و خدمات پایانه

ترمینال مسافربری غرب تهران: مسیرها و تلفن پایانه آزادی

ترمینال مسافربری بوشهر: امکانات، مسیرها و تلفن پایانه

ساعت بازی تراکتور مقابل پیکان | جزئیات کامل بازی

ترمینال مسافربری رشت: امکانات، مسیرها و تلفن پایانه

اسم های هم وزن برای دوقلو های دختر و پسر

ترمینال مسافربری سمنان: امکانات، مسیرها و خدمات پایانه

ساعت بازی آرسنال ولورهمپتون | تقابل صدرنشین و قعرنشین لیگ برتر

ترمینال مسافربری شرق تهران: مسیرها و تلفن پایانه پردیس

  • آرسینه
  • درباره ما
  • تماس با ما
  • تبلیغات

© کپی رایت 2025, کلیه حقوق محفوظ است آرسینه | Arsine | مجله خبری با نگاهی نو

بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • اقتصادی
  • سیاست
    • ایران
    • آسیا
    • آمریکا
    • اروپا
    • خاورمیانه
  • جامعه
  • حوادث
  • گردشگری
    • حمل‌ و نقل سفر
      • پایانه مسافربری
      • شرکت های هواپیمایی
  • سلامت
    • بیماری‌ها
    • تغذیه و رژیم غذایی
    • روانشناسی
    • دندانپزشکی
  • علم و فناوری
    • فناوری اطلاعات
    • نوآوری
    • هوش مصنوعی
  • فرهنگی
    • سینما
    • کتاب و ادبیات
    • موسیقی
  • ورزشی

© کپی رایت 2025, کلیه حقوق محفوظ است آرسینه | Arsine | مجله خبری با نگاهی نو