بیماری های نادر

با انجمن بیماران آلوپسی آشنا شوید

معرفی انجمن آلوپسی

افراد مبتلا به آلوپسی در اثر عیوب ادراک شده در ظاهر خویش دچار پریشانی در حوزه های مختلف زندگی می شوند اغلب تصاویر و افکار مزاحم یا ناخوانده درباره ی ظاهرجسمانی بر آن ها هجوم می آورد و در نتیجه کیفیت زندگی وکارکرد روزانه آ نها کاهش مییابد. در ادامه با آرسینه همراه باشید.

این اشتغالات ذهنی ناشی از هر نوع نقص در ظاهر است (هرچند مختصر). در مبتلایان به عارضه آلوپسی تغییرات، فشارها و تأثیرات متفاوتی بر زندگی بیمار و خانواده او دارد تعداد محدودی از بیماران، خود را به خاطرریزش مو وتغییرات ناگهانی ویا تدریجی “ناکامل” می دانند که این خود عاملی است که با افزایش احتمال ابتلاء به بیماریهای روانی ارتباط دارد. در حقیقت یکی از مضطرب کننده ترین جنبه های این بیماری، که به نظر می رسد نقش مهمی در سازگاری فرد مبتلا ایفا می کند، تغییرات تصویر تن است.
انجمن حمایت از بیماران آلوپسی آره آتا زمینه ای را برای کمک و حمایت های روانشناختی و اجتماعی افراد مبتلا به این عارضه فراهم آورده است. ماهیت این حمایت ها مبتنی بر حل و فصل تعارضات درونی افزایش مهارت های پذیرش(درمورد عوارض و علایم عارضه آلوپسی) و عزت نفس افزایش امید و مثبت نگری و اصلاح نگرش های ناکارآمد نسبت به تصویر تن و….است.
فعالیت ها ی حمایتی و اهداف انجمن حمایت از بیماران آلوپسی آره آتا منطبق بر اصول رویکرد گروهی گروه مداراست. در جریان این رویکرد تاکید بر رها شدن قابلیت های بلقوه گروه و رشد استقلال و خود مسئولیتی اعضاست. با کمک رهبر گروه به منظور قبول مسئولیت ها در مورد نتایج کار گروهی می توان به این هدف نایل شد.
با یاری خداوند متعال و حمایت اعضا و نهادها وگروه های اجتماعی دیگر توانسته ایم محیطی را فراهم آوریم که در آن نظام ارزش هایش بدون کمترین تحمیل عقیده است و مهم ترین جنبه و ماهیت آن کمک دادن و کمک گرفت است. هر یک از اعضا فرصت این را خواهند داشت تا بین استقلال خود و وابستگی واقع بینانه به گروه و مسئولیت نسبت به خود و دیگران تعادل برقرار کند. در این جمع انسان دوستانه ظاهر بینی جایی ندارد و نیازهای افراد گروه از دو منبع ریشه میگیرد: اول نیاز ما به دوست داشتن و مورد دوست داشتن قرار گرفتن و دیگری تمایل به مفید بودن و خدمت به کسانی است با آنها دردی مشترک داریم.

تاریخچه انجمن آلوپسی:

در گذشته هیچ مرجع یا محلی برای کسب اطلاعات درباره آلوپسی ویا هیچ راهی برای ارتباط با مبتلایان دیگر وجود نداشت فقط آقای حسین امیر افشاری در وبلاگ شخصیشان مطالبی درباره الوپسی ارایه میدادند که این مطالب با استقبال مبتلایان روبرو شد و آقای افشاری تصمیم به افتتاح سایت مستقل آلوپسی کردند و همین کارباعث شد تا انجمن آلوپسی غیررسمی شروع به کار کند و به مرور زمان پاتوقی شود برای مبتلایان به آلوپسی که در آنجا بتوانند با هم در ارتباط باشند و از تجارب یکدیگر به نحو احسن استفاده کنند  در نهایت پس از سال ها تلاش و ممارست  در تاریخ 92/10/22 انجمن حمایت از بیماران آلوپسی آره آتا رسما تاسیس شد.

اهداف انجمن آلوپسی:

بازگرداندن مبتلایان به عارضه آلوپسیا آره آتا به صحنه زندگی اجتماعی؛
حفظ آنان در این صحنه؛
کمک به کاهش آلام روحی و روانی آنان و خانواده هایشان؛
افزایش سطح آگاهیهای جامعه برای برخورد صحیح تر با این مسئله و نهایتا”
کمک به کاهش صدمات ناشی از عوارض درمانی با گردآوری تجارب مبتلایان است.

منابع و ماخذ:

  • 1. دکتر کامران احمدی.بیماری‌های پوست. چاپ اول. تهران: فرهنگ فردا، ۱۳۸۶. شابک ‎۴-۸۳-۸۵۴۹-۹۶۴.
  • 2. فرهنگ داروهای ژنریک ایران، دکتر حشمتی، ۱۳۸۷.

3. فرهنگ داروهای رسمی ایران(ایران فارما)
4.سایت رسمی انجمن حمایت از بیماران الوپسی اره اتا    www.alopeciango.ir

تبلیغات متنی

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا