نیویورک تایمز از هوش مصنوعی در تولید محتوا استفاده می‌کند

گزارش‌ها نشان می‌دهند که نیویورک تایمز کارکنان خود را به استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی در امور مختلف از جمله ویرایش، خلاصه‌نویسی، کدنویسی و نگارش تشویق می‌کند.

طبق گزارش سمافور، این رسانه‌ی معتبر اخیراً در ایمیلی داخلی اعلام کرده که تیم‌های محصول و تحریریه در دوره‌های آموزشی مرتبط با هوش مصنوعی شرکت می‌کنند. همچنین، ابزار جدیدی به نام Echo برای ویرایش و خلاصه‌نویسی مقالات و گزارش‌ها معرفی شده است.

نحوه استفاده نیویورک تایمز از Echo و دیگر ابزارهای هوش مصنوعی

بر اساس دستورالعمل‌های داخلی، خبرنگاران می‌توانند از Echo و سایر ابزارهای هوش مصنوعی برای:

  • پیشنهاد ویرایش و اصلاح متون
  • تولید خلاصه‌های خبری
  • نوشتن متن‌های تبلیغاتی برای شبکه‌های اجتماعی
  • ایجاد عناوین بهینه برای موتورهای جستجو

اما محدودیت‌هایی نیز در استفاده از این ابزارها وجود دارد. خبرنگاران مجاز نیستند:

  • از هوش مصنوعی برای نگارش یا تغییر اساسی مقالات استفاده کنند
  • موانع پرداخت را دور بزنند
  • محتوای دارای حق کپی‌رایت را بدون مجوز به‌کار بگیرند
  • تصاویر و ویدیوهای تولیدشده با هوش مصنوعی را بدون برچسب منتشر کنند

تعهد نیویورک تایمز به خبرنگاری انسانی

این روزنامه تأکید کرده است که مقالاتش همچنان توسط خبرنگاران متخصص نوشته و ویرایش می‌شوند. دستورالعمل‌های استفاده از هوش مصنوعی که در مه ۲۰۲۴ تصویب شد، بیان می‌کند:
«هوش مصنوعی مولد می‌تواند در بخش‌هایی از فرآیند کار به ما کمک کند، اما کنترل نهایی همیشه در دست خبرنگاران خواهد بود. هرگونه استفاده از هوش مصنوعی باید با اطلاعات تأییدشده توسط خبرنگاران آغاز شود و در مرحله بعد، ویراستاران آن را بازبینی کنند.»

ابزارهای هوش مصنوعی مورد استفاده در نیویورک تایمز

علاوه بر Echo، نیویورک تایمز از ابزارهای دیگری مانند:

  • GitHub Copilot برای برنامه‌نویسی
  • Google Vertex AI برای توسعه محصول
  • NotebookLM گوگل
  • ChatExplorer اختصاصی تایمز
  • برخی ابزارهای آمازون

پرونده حقوقی نیویورک تایمز علیه OpenAI

این تغییرات در حالی رخ می‌دهد که نیویورک تایمز همچنان درگیر پرونده حقوقی علیه OpenAI و مایکروسافت است. این رسانه ادعا می‌کند که ChatGPT بدون اجازه، از محتوای آن برای آموزش استفاده کرده است. هم‌زمان، بسیاری از رسانه‌های مطرح جهان نیز به‌دنبال راه‌هایی برای استفاده از هوش مصنوعی در فرآیندهای خبری خود هستند.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا