پاداش اینستاگرام به کاربران | طرح ۲۰ هزار دلاری Referrals

در اقدامی تازه و با هدف افزایش رقابت با تیکتاک و یوتیوب، اینستاگرام طرحی ویژه بهنام Referrals را راهاندازی کرده که طی آن برخی کاربران منتخب آمریکایی میتوانند تا ۲۰ هزار دلار پاداش نقدی دریافت کنند.
این طرح که از ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۴ آغاز شده، بهمدت ۶ هفته ادامه دارد و با هدف افزایش کاربران جدید از خارج از پلتفرم اجرا میشود. در این برنامه، شرکتکنندگان میتوانند از دو روش کسب درآمد داشته باشند: دریافت ۱۰۰ دلار بهازای هر کاربری که با لینک دعوت اختصاصی در اینستاگرام ثبتنام کند، یا دریافت ۱۰۰ دلار به ازای هر ۱۰۰۰ بازدید واجد شرایط از اپلیکیشن.
شرکتکنندگان باید لینک دعوت خود را در سایر شبکههای اجتماعی مانند یوتیوب، تیکتاک، دیسکورد یا ساباستک منتشر کنند تا افراد جدیدی را به اینستاگرام جذب نمایند. مسئولیت پرداخت پاداشها برعهده شرکت Glimmer است که بهعنوان همکار رسمی اینستاگرام در این طرح فعالیت میکند.
به گزارش بیزنساینسایدر، این حرکت جدید بخشی از سیاستهای متا برای پشتیبانی مالی از تولیدکنندگان محتوا و افزایش وفاداری کاربران محسوب میشود. اینستاگرام پیشتر نیز برنامههای تشویقی متعددی، از جمله پاداش برای تولید ریلز یا جذب کاربران مهاجر از تیکتاک، معرفی کرده بود.
با اجرای طرح Referrals، به نظر میرسد متا تلاش دارد با رویکردی تهاجمی، سهم بیشتری از بازار کاربران فعال شبکههای اجتماعی را به خود اختصاص دهد.