تناسب اندام

کربوهیدرات های لاغرکننده

کربوهیدرات های لاغرکننده

کربوهیدرات های لاغرکننده : بدن و مغز برای عملکرد خوب و درست به کربوهیدرات و مواد مغذی دیگر نیاز دارد. مواد غذایی حاوی کربوهیدرات ، متفاوت می باشند که انواع میوه ها ، محصولات لبنی و سبزیجات را شامل می شوند. بعضی از مواد غذایی نشاسته ای نیز حاوی کربوهیدرات می باشند . مواد غذایی نشاسته ای اگر به میزان مناسب مصرف شوند برای بدن مفیدند ، اما اگر مواد غذایی نشاسته ای را بیش از حد مصرف کنیم می توانند خطر ابتلا به بیمارهای قلبی و دیابت را افزایش دهند. مواد غذایی نشاسته ای عبارت است از : انواع بیسکوئیت ، کیک ، شیرینی و نان های شیرین شده.

مصرف مواد غذایی که از آرد سبوس دار تهیه شده اند برای بدن مفید می باشند و شامل مواد معدنی و مغذی فراوان هستند . مواد غذایی که از آرد سبوس دار تهیه شده اند می توانند خطر ابتلا به بیماریهای قلبی و دیابت را کاهش دهند. در این مقاله چند نوع ماده غذایی که حاوی کربوهیدرات می باشند را به شما معرفی می کنیم تا از آنها در رژیم غذایی روزانه خود استفاده کرده و از فواید آن بهره مند شوید.

انواع پاستا یا ماکارونی تهیه شده از آرد سبوسدار

ماکارونی یا پاستاهایی که از آرد سبوسدار تهیه می شوند میزان فیبر موجود در آنها دو تا سه برابر بیشتر از محصولات ، با آرد سفید است. از طرف دیگر نان هایی که با آرد سبوسدار تهیه می شوند سالم تر می باشند. برنج قهوه ای به علت داشتن فیبر زیاد، نسبت به برنج سفید سالم تر است. این محصولات برای کسانی که مشکلات گوارشی دارند بسیار مناسب می باشد.

جو

انواع جو، همگی حاوی فیبر فراوانی می باشند و فیبر موجود در آنها از نوع فیبر قابل حل می باشد که به پایین آوردن سطح کلسترول خون کمک می کند. البته جو دو سر فیبر بیشتری نسبت به جو پرک دارا می باشد.

بلغور یا گندم خیس کرده

بلغور علاوه بر دارا بودن کربوهیدرات مفید برای بدن، منبع غنی از فیبر بوده و با مصرف آن می توان کربوهیدرات مورد نیاز بدن را تا حد زیادی تامین کرد.

پاپ کورن یا ذرت بو داده

زمانی که احساس می کنید دچار ولع شده اید ، می توانید با خوردن پاپ کورن ، ولع خود را کاهش دهید. پاپ کورن حاوی کربوهیدرات ، فیبر و سبوس فراوان بوده و می توان با مصرف آن تا حدی کربوهیدرات و فیبر مورد نیاز بدن را تامین نمود.
مواد غذایی ذکر شده حاوی فیبر فروانی می باشند، در نتیجه در لاغر ماندن افراد موثرند. به عبارت دیگر از جمله موارد ضروری در برنامه کاهش وزن هستند.

متخصصین تغذیه و لاغری در کلینیک لاغری معتقداند ، مصرف کربوهیدرات های لاغر کننده عامل تاثیر گذاری در کاهش وزن و لاغری ماندگار دارند.

آرسینه

تبلیغات متنی

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا