پوست و مو

کاشت مو fit چیست؟ همراه با مزایا و معایب

کاشت مو fit

کاشت مو به روش fit  یکی از روش های مورد استفاده در کلینیک های کاشت مو است، اگر قصد دارید کاشت مو انجام دهید بهتر است قبل کاشت با روش های مختلف این پروسه آشنا شوید و بهترین روش کاشت مو برای خودتان انتخاب کنید، در این مقاله سعی داریم کاشت مو به روش fit را بررسی کنیم با آرسینه همراه باشید.

کاشت مو به روش fit

طی سال های گذشته کاشت مو به روش fit  به عنوان روش جایگزین در مقابل کاشت مو به روش fut  نام برده شده است، در روش fit  گرافت های مو برخلاف fut بصورت تک تک از نواحی که دارای بانک موی قوی که اکثر از پشت سر برداشت می شود. در این روش بدون عمل جراحی ، بدون بخیه ، بدون خونریزی و بدون ایجاد اسکار است که این مزیت های باعث شده این روش مورد استقبال قرار گیرد.
کاشت مو به روش fit در مقابل روش fut اسکار خطی ایجاد نمی کند اما در حقیقت اسکار های معتددی بصورت حلقوی ایجاد می کند. روش fit برداشت بوسیله پانچهای یک میلیمتری از نواحی مناسب انتخاب و فولیکولهای را برداشت و در نواحی گیرنده مو کاشته می شوند.

نکته : برای برداشت مو از پشت گردن باید موهای این نواحی را کاملا کوتاه کنید.

برای برداشت مو در این روش مهارت خاصی مورد نیاز است زیرا باید توانایی انتخاب پانچ مناسب حین برداشت و پیدا کردن عمق صحیح و البته تنظیم پانچ براساس تغییرات جهت مو را داشته باشند. حال اینجا نگرانی های بوجود می آید که میزان قطع شدگی گرافت ها است. که اگر مو ها در یک واحد فولیکولی قطع شوند این احتمال بوجود می آید که درصد رشد آنها کمتر شود.

مزایا 

1- این روش نیازی به عمل جراحی در مقابل دیگر روش ها ندارد.

2- برای برداشت نیازی به برش پوست پشت سر نیست.

3- در این روش چون پوشت سر بخیه نمی خورد دیگر نیازی نیست برای برداشت بخیه ها مراجعه کنند.

4- اسکار خطی همچون روش های دیگر ایجاد نمی شود.

5- در این روش چون بخیه ندارد بعد از گذشت دو هفته می توانید به فعالیت های حرفه ای ورزشی تان باز گردید.

معایب 

1- کم پشت شدن نواحی دهنده مو بعد از انجام کاشت مو

2- عدم قابلیت برداشت تعداد زیاد مو در هر مرحله

3- ریزش برخی از مو های کاشت شده بعد از گذشت یک سال

4- آسیب دیدن بیش از50 درصد از موهای برداشت شده با فشار پانچ در این نواحی که در برخی موارد احتمال رشد پس از کاشت کم می شود.

5- محل برداشت گرافت ها بصورت زخم های گرد یک میلیمتری در پشت سر دیده می شود و افرادی که این روش را انتخاب می کنند با کوتا کردن مو جوشگاه های گرد متعدد نمایان می شوند.

تبلیغات متنی

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا