دانستنی ها

نکات مهم در انتخاب رنگ فرش و هماهنگی آن با دکوراسیون

توصیه های مهم در انتخاب رنگ فرش با دکوراسیون

آیا فرش شما با رنگ بندی دکوراسیون منزل شما ناهماهنگ است؟ برای هماهنگی رنگ فرش با دکوراسیون منزل حاضر به تعویض آن شده اید؟  ما در این مقاله سعی داریم برای رنگ دکوراسیون و فرش منزلتان چند پیشنهاد بدیم تا بتوانید از ترکیب رنگ محیط با فرش منزل تان بهترین دکوراسیون را خلق و از قرار گیری آنها کنار هم بهترین دیزاین را ایجاد و از آن لذت ببرید با آرسینه همراه باشید.

1- فضا خانه تان را بزرگتر جلوه بدهید.

برای اینکه فضای خانه تان را بزرگتر جلوه بدهید از رنگ آمیزی ساده و خنثی در پوشش آن بهره ببرید این تغییر رنگ با بافت نرمی که از آن حاصل می شود فضا را بزرگ تر نشان می دهد. همانطور که گفتیم با تغییر رنگ در پوشش فضای خانه تان می توانید از ساده ترین حالت بهره ببرید البته رنگ فرش خود به تنهایی مهم ترین نقش را ایفا و می کنند، با این وجود در اتخاب رنگ فرش دقت و با آگاهی کامل از دکوراسیون منزل تان انتخاب کنبد.

 2- فضای کوچک منزل تان 

در انتخاب و به کار گیری از فرش های با طرح های بزرگ و بهره گیری از پوشش های متفاوت برای کف و استفاده از قالی و قالیچه ها با رنگ های و طرح های متفاوت این نتیجه را حاصل میشود که فضا خانه شما کوچک تر نشان دهد.

3- تاثیر پوشش کف اتاق با فضا 

در انتخاب کف پوشش دقت کنید و کف پوش های با بافت درشت یا پرز بلند این نتیجه را حاصل می شود که چشم بیننده پوشش حاصل شده را نزدیک تر و فاصله کف را تا سقف کمتر ببینید.
4- انتخاب رنگ تیره کف پوش نسبت به دیوار ها

در رنگ بندی منزل تان سعی کنید فرشی را انتخاب کنید اعم از ساده بودن رنگ آن با دیوار ها هماهنگ باشد و فضای گرم و صمیمی برای لحظات دلچسب کنار خانواده را ایجاد کند.

5- انتخاب رنگ روشن‌ تر کف پوش نسبت به دیوار ها

وقتی از رنگ های روشن برای کف فضا انتخاب می کنید این امر سبب می شود تا کفی درخشان و نورانی برای منزل تان ایجاد کند، همانطور که گفتیم استفاده از رنگ های ساده تاثیر بسزایی را در دکوراسیون منزل شما خواهند گذاشت در اینجا هم با استفاده از رنگ ساده و روشن تر نسبت به دیوار ها این هماهنگی را کامل و فضای درخشان را برای منزلتان ایجاد می کند.

نکات مهم در انتخاب رنگ 

– در فضای خانه از رنگ های استفاده کنید که مورد علاقه تان است، این انتخاب و احساسات و شخصیت شما را تحت تاثیر خود قرار می دهد.

– میزان نور و روشنایی منزل را بنا بر رنگ بندی آن در نظر بگیرید.

– در همان ابتدا به رنگ وسایل خانه و طرح و ابعاد آنها دقت کنید.

– در مکان های که در معرض گرد و خاک و آلودگی هستند باید در انتخاب رنگ کف پوش دقت زیادی بکنید تا چهره زننده ای را به خود نگیرد.

– با انخاب رنگ مناسب سبب می شود بعضی نقاط هر لجظه جلوی چشم قرار نگیرند و پیشنهاد میشود در مکان های که برای سرو غذا هستند و یا امثال این نقاط از طرح و ترکیب های خال خال و لکه لکه بهره ببرید.

–  در فضا های که رفت آمد در آنجا کم است می توانید از رنگ های روشن استفاده کنید.

– بلعکس در محل های که پر رفت و آمد هستند باید از رنگ تیره و با طرح های گوناگون استفاده کنید.

آرسینه

تبلیغات متنی
دکمه بازگشت به بالا