اطلاعات پرواز

نکات مهم قبل از خرید بلیط چارتر

نکات مهم قبل از خرید بلیط چارتر

نکاتی که قبل از خرید بلیط چارتر باید بدانید، حال اگر قصد خرید بلیط چارتر را دارید ابتدا با این نوع از بلیط هواپیما آشنا شوید و بعد اقدام به خرید بلیط هواپیما کنید. در ادامه با بررسی نکات مهم خرید بلیط چارتر با آرسینه همراه باشید.

بلیط چارتر چیست؟

بلیط چارتر توسط برخی آژانس های هواپیمایی یا شرکت های چارتر کننده عرضه می شود  و اینکه این بلیط چارتر نوسان قیمت یا بلیط ارزان هواپیما تلقی می شود؟  در واقع شرکت های چارتر کننده بخشی یا تمام صندلی های هواپیما برای یک پرواز یا مدت معلوم در مسیرهای پروازی پر تردد کشور را از ایرلاین ها خریداری یا اجاره می کنند. و با این وجود ایرلاین ها در قیمت گذاری بلیط هواپیما چارتری دخیل نیستند و قیمت آن را شرکت های چارتر کننده تعیین می کنند.

در بیشتر مواقع بلیط چارتر را برای تورهای مسافرتی تهیه می کنند که در برخی مواقع صندلی های پرواز پر نمی شود که آن صندلی ها را آزاد به فروش می رسانند. اما این شرکت ها در زمانی که میزان تقاضای خرید بلیط هواپیما کم است برای اینکه کل صندلی هواپیما را پر کنند قیمت آن را کاهش می دهند و تمام صندلی ها را پر می کنند و از خالی ماندن آن جلوگیری می کنند دلیل آن هم این است هزینه این صندلی ها را از قبل به ایرلاین ها پرداخت کرده اند و در صورت پر نشدن صندلی هواپیما ضرر می کنند.

نکات مهم خرید بلیط چارتر

* هنگام خرید بلیط چارتر از سفرتان اطمینان پیدا کنید زیرا اکثر بلیط های چارتر غیر قابل استرداد هستند.

* مشخصات خودتان را دقیق پر کنید. در صورت اشتباه کردن مشخصات بلیط هواپیما در پرواز چارتر امکان تغییر و استرداد وجود ندارد.

* قیمت بلیط چارتر برخلاف بلیط سیستمی برای همه گروه های سنی یکسان است.

* بلیط چارتر در همه مسیر های پروازی کشور وجود ندارد و تنها ملزم به مسیرهای پر تردد است.

* بلیط چارتر و بلیط سیستمی از امکانات در یک پرواز هیج تفاوتی ندارد.

* بلیط چارتر همیشه بلیط ارزان هواپیما نیست و قیمت آن بنا بر میزان تقاضا بستگی دارد.

* استرداد بلیط چارتر در صورت موجود ملزم به قوانین چارتر کننده است.

* بلیط چارتر از مراکز معتبر خریداری کنید.

تبلیغات متنی

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا