مادر و کودک

شایعترین اختلال روانی در کودکان کدام است؟

شایعترین اختلال روانی در کودکان کدام است؟

اختلالات روانی در کودکان

آرسینه : نزدیک به ۵ میلیون کودک در آمریکا دارای برخی از انواع اختلالات روانی هستند که در تداخل با زندگی روزانه آنها می‌باشد. در هر سال برای حدود ۲۰ درصد از کودکان آمریکایی بیماری روانی تشخیص داده می‌شود.

اصطلاح بیمار روانی کاملا صحیح و دقیق نمی‌باشد، زیرا برخی عامل‌های فیزیکی نیز وجود دارد که شامل وراثت و مشکل شیمی مغز می‌باشد، که موارد ممکن است موجب توسعه اختلال مغزی گردد. به این ترتیب بسیاری از اختلالات مغزی را می‌توان با دارو و یا روان درمانی که نوعی مشاوره است و یا ترکیبی از هر دو نوع آنها درمان کرد.

به این ترتیب کودکی را می‌توان نرمال خطاب کرد که طیف وسیعی از رفتارها و توانایی‌های آنها سنجیده شود. به همین دلیل برای تشخیص اختلالات روانی باید کلیه رفتار کودک در خانه، خانواده، فامیل و درمیان همسالانش مورد بررسی قرار گیرد و همچنین سن و سایر علایم نیز در نظر گرفته شود.

شایعترین اختلال روانی در کودکان کدام است؟

انواع مختلفی از اختلالات روحی تاثیر گذار در کودکان و نوجوانان وجود دارد که شامل:

اختلال اضطراب:

کودکانی که دچار اختلال اضطراب هستند، پاسخ به یک چیز خاص و یا شرایطی را با ترس و بیم می‌دهند، که همراه با یک نشانه فیزیکی نظیر تپش قلب سریع و عرق کردن می‌باشد.

نقص توجه (بیش فعالی):

کودکانی که دارای مشکل بیش فعالی هستند به طور عمومی مشکلاتی نظیر عدم تمرکز و توجه دارند، آنها تمایل به حرکت به طور ضربه‌ای دارند و به راحتی خسته می‌شوند و نا امید در انجام وظایفشان هستند.

اختلالات رفتار مخرب:

کودکانی که دچار این اختلال هستند، تمایل به مقابله با قوانین و ایجاد از هم گسیختگی در اطرافشان دارند، مانند رفتارهای ناشایست در مدرسه.

اختلالات پیشرفت فراگیر:

کودکان مبتلا به این اختلال در رابطه با تفکر درباره محیط پیرامون و فهم دنیای خارج بسیار گیج و مشکل‌دار هستند.

اختلالات رفع(حذف):

رفتارهایی نظیر اختلالات شب ادراری از شایعترین این اختلال می‌باشد.

اختلال آموزش و ارتباط:

این کودکان مشکلاتی در ذخیره سازی و پردازش اطلاعات دارند که مربوط به افکار و نظراتشان می‌باشد.

اختلالات خلق و خوی( عاطفی):

وجود احساس مداوم غمگینی و تغییرات سریع خلق و خویی، افسردگی و دو قطبی بودن که اخیرا به نام اختلال در نظم نیز شناخته شده است، که در دوران کودکی و شرایط نوجوانی شامل تحریک پذیری مزمن و همراه با طغیان مکرر عصبی می‌باشد.

اسکیزوفرنی:

این اختلال شامل تحریف ادراکات و افکار است.

اختلالات تیک:

افراد در این اختلال دچار حرکات ناگهانی، مکرر و غیر ارادی می‌شوند که اغلب بی‌معنی بوده و تیک نامیده می‌شوند.

برخی از امراض ذکر شده در بالا احتمال رخ دادن در سنین بزرگسالی را نیز دارند که می‌توانند در کودکی شروع شده و در بزرگسالی ادامه داشته باشند و این که یک کودکی بیش از یک اختلال رفتاری داشته باشد، به هیچ عنوان غیر معمول نیست.

منبع: webmd.com

تبلیغات متنی
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا