مادر و کودک

زمان دقیق تخمک گذاری در خانم‌ها

زمان دقیق تخمک گذاری در خانم‌ها

برای باردار شدن اولین و مهم‌‎ترین اقدام اطلاع از زمان دقیق تخمک گذاری در خانم‌ها می‌باشد به این معنی که یک زوج برای بالا بردن شانس بارداری باید از زمان دقیق تخمک گذاری مطلع باشند و عمل لقاح را در آن زمان انجام دهند. تا احتمال باروری بالاتر رود، برای دستیابی به این منظور تعدادی راه وجود دارد که در زیر به شرح آنها می‌پردازیم.

اگر چرخه عادت ماهانه شما ۲۸ روز باشد و شما از یک قاعدگی منظمی برخوردار باشید احتمال اینکه روز چهاردهم روز تخمک‌گذاری شما باشد، وجود دارد. بنابراین زوجین از روز ۱۰ تا ۱۴ این چرخه ۲۸ روزه بهتر است عمل لقاح را انجام دهند.

بنابر توصیه پزشک داشتن حداقل یک روز در میان نزدیکی مناسب است، خصوصا ۵ روز قبل از تخمک‌گذاری بهترین زمان ممکن می‌باشد توجه داشته باشید که اسپرم مردان مدت زمان کمی را می‌تواند در بدن زن زنده بماند، پس بهتر است که اسپرم‌ها در بدن زن منتظر آزادسازی تخمک‌ها باشند.

سطح هورمون‌های بدن در سرتاسر چرخه قاعدگی تغییر پیدا می‌کند و در طول نیمه اول تخمدان‌های شما هورمون استروژن را آزاد می‌کنند و زمانیکه سطح استروژن به حد کافی رسید، تخمدان شروع به آزاد‌سازی تخمک می‌کند. بنابراین بدن شروع به ساختن پروژسترون و سایر هورمون‌ها می‌کند و در ادامه این تغییرات هورمونی درجه حرارت بدن قدری افزایش می‌یابد.

درجه حرارت بدنتان را هر روز قبل از برخاستن از رختخواب ثبت کنید، به این ترتیب به یک درجه حرارت پایه و مشخصی از بدنتان دست خواهید یافت، با ثبت هر روز درجه حرارت بدنتان پس از گذشت چند ماه به یک الگویی خواهید رسید که کمک بزرگی در تشخیص زمان تخمگ‌گذاری می‌کند.

هورمون‌های شما بافت مخاط دهانه رحم را تغییر می‌دهند و مایع چسبنده‌ای شبیه سفیده تخم مرغ از گردنه رحم خارج می‌شود و این بهترین زمان برای داخل شدن اسپرم به داخل بدن است.

منبع:www.webmd

آرسینه

تبلیغات متنی
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا