روانشناسی

رنگ لباس چه تاثیر برروی حالات روحی دارد,روانشناسی از روی رنگ لباس

روانشناسی از روی رنگ لباس

لباس هر فرد نشان دهنده حالات مختلف روحی وی است. همان طور که برخی رنگ ها قراردادهای نانوشته ای در فرهنگ‌ها و کشورهای مختلف است،سلیقه افراد برای پوشیدن لباسی با سبک‌‌ها و رنگ‌های مختلف،نیز آنها را از هم متمایز می‌کند.
هر روز صبح که شما کمد لباس های خود را باز می‌کنید، با لباس های متنوعی روبه رو می شوید که به فراخور شرایطتان توان انتخاب آنها را دارید.
دو بحث در میان است؛ یکی رنگ غالب کمد لباس های شما که خبر از سطح عمومی علایق شما می‌دهد و دیگری رنگی است که برای روزی خاص می پوشید؛ هر دوی این رنگ ها می تواند روحیات شما را تا حدود زیاد و بادرصد خطای کم نشان دهد.

رنگ لباس چه تاثیر برروی حالات روحی دارد,روانشناسی از روی رنگ لباس

تمام آنچه ما در این مجال برایتان بازگو می‌کنیم، بدون در نظر گرفتن اجبارهای متداول و فرم‌های اداری است. این نکات روانشناسی در حالی صادق است که شما در فراغ‌بال توان انتخاب رنگ دلخواه خود برای لباس هایتان را داشته باشید.

ذکر این نکته ضروری است که غالبا رنگی که افراد برای دیوارهای اتاق خود انتخاب می کنند، نشان‌دهنده فضای لایه درونی روح فرد است و رنگی که برای لباس و حتی ماشین خود استفاده می کند، پیغامی است که تمایل به ابراز آن دارند.

به طور کلی اگر شما در تعاملات و قرارهای ملاقات روزانه، برای لباس خود از رنگ‌های تیره استفاده کنید، نشان از سطح پایین ریسک پذیری شما دارد، شما محافظه کار هستید و ترس لکه دار شدن لباستان راز شما را برملا می‌کند.لباس‌های تیره می تواند ناشی از کمبود اعتمادبه نفس فرد نیز باشد.

اگر شما اکثرا رنگ های روشن را برای لباس هایتان انتخاب می کنید، نشان از خودپسندی و اعتماد به نفس بالای شما دارد. شما از ریسک کردن نمی هراسید و ترس لکه دارشدن لباستان، نمی‌تواند شما را از موضعتان عقب براند.

رنگ سیاه:

افرادی که لباس های سیاه می‌پوشند عموما افرادی خودخواه و انعطاف ناپذیر هستند و سلیقه خوبی در انتخاب لباس دارند. سیاه رنگ قدرت و اقتدار است؛ رنگی که فرهیخته‌ها و آدم‌های محکم انتخابش می کنند. سیاه هم چنین رنگ مرگ و عزاداری است و باید گفت که این سیاه‌پوشان مقتدر و جدی را نمی‌توان آدم‌های زیاد شادی به حساب آورد.

رنگ سفید:

اگر انتخاب شما در اغلب مواقع، رنگ سفید است، صفت آزادگی و رهایی را می‌توان برای شما برشمرد. شما با اعتماد‌به‌نفس بالا می توانید خود را در هر شرایطی به آرامش برسانید. به طور کلی برای شما آرامش در بالاترین اولویت زندگی قرار دارد و به آسانی نمی توان شما را از مواضعتان پایین آورد.

سفیدپوشان دوست دارند زندگی‌شان را با صداقت و سادگی پیش ببرند و در آرزوی یک دنیای بی‌عیب و نقص هستند.

رنگ آبی:

رنگ ها هر کدام جایگاه شناخته شده‌ای دارند، در خلقت هم رنگ آبی به علت ویژگی آرامش دهندگی بالا، در سطح وسیعی به‌کار گرفته شده ‌است.. رنگ دریاها، آسمان و… همگی اگر به رنگ دیگری بودند قطعا التهاب را به ما منتقل می‌کردند.

کسانی که رنگ آبی را برای پوشش خود در طول روز استفاده می‌کنند، افرادی هستند که به شدت به دنبال آرامشند و این آرامش را اگر خودشان هم نداشته باشند اما از دیگران طلب می کنند. محققان براین باورند که وقتی فردی آبی می‌پوشد، فعال‌تر و خلاق‌تر می‌شود.

رنگ زرد:

زرد رنگ شادی است؛ رنگی که روانشناسان توصیه می‌کنند افراد افسرده خود را با آن درمان کنند. زردپوش‌ها آدم‌های خلاقی هستند. آنها قدر زندگی را خوب می‌دانند و آدم‌هایی اجتماعی‌ به شمار می‌آیند.افرادی که رنگ زرد اولویت اولشان در رنگ لباس‌هایشان است، علاقه زیادی به مدیریت کردن نیز دارند.

رنگ سبز:

اگر شما هم جز افرادی هستید که رنگ سبز را در هر طیف آن برای لباس خود ترجیح می دهید، فردی آرام در عین حال با درونی پر از ایده و حرف هستید. شما به خوبی می دانید که کجا باید صحبت کنید و به خوبی از علایق خود با خبرید.

سبزپوش‌ها زندگی متعادلی دارند و هرگز با افراط و تفریط، آرامش خود و دیگران را برهم نمی‌زنند.

رنگ بنفش:

رنگ بنفش را افراد روشن فکر می‌پوشند، زیرا رنگ عقل و خرد است. آنها آدم‌های خوش‌قول و وفاداری هستند که با کمک توانایی‌های‌ خود می‌توانند زندگی ایده آلی را برای خود رقم بزنند. بنفش‌پوش‌ها آدم‌هایی عاطفی‌ هستند و به جزییات زندگی اهمیت زیادی می‌دهند. از آنجایی که رنگ بنفش از ترکیب دو رنگ آبی و قرمز ساخته شده است، نوع رنگ بنفشی که شما آن را ترجیح می دهید می تواند کمی با بقیه تفاوت داشته باشد؛ به طور مثال رنگ بادمجانی و یاسی دو دونیا متفاوت در خود جای داده اند!

رنگ قهوه ای:

نکته بارز افرادی که قهوه ای می پوشند، مهربانی بسیار زیاد آنهاست، آنها در زندگی به خوش قلبی و مهربانی معروفند و دوست دارند همگان را از خود راضی نگه دارند. قهوه‌ای‌پوش‌ها در عین حال آدم‌های مقتدر و باثباتی نیز هستند که می توان روی بر نامه ریزی های منظم آنها حساب کرد.

رنگ قرمز:

اگر می خواهید تمام توجهات را به خود معطوف دارید و خود را پر از اعتماد به نفس احساس می کنید، می توانید رنگ قرمز را برای لباستان برگزینید. رنگ قرمز سرشار از انرژی و سمبل زندگی است. اما با تمام خوبی‌هایش، کمی خشم را هم در خود دارد

آرسینه

تبلیغات متنی
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا