پوست و مو

دلایل ریزش مو در دوران بارداری

ریزش مو در دوران بارداری

ریزش مو در دوران بارداری : مو ساختار بسیار پیچیده ای دارد و به همین دلیل تا سالیان سال علت ریزش مو نامشخص بود. تا اینکه پس از بررسی و مشخص شدن ساختار مو ، متخصصلن به دلایلی که می تواند باعث ایجاد اختلال در چنین ساختار پیچیده ای شود و باعث ریزش آن شود پی بردند. در دوران بارداری بسیاری از بانوان با مشکل ریزش مو مواجه می شوند. این ریزش مو دلایل زیادی می تواند داشته باشد از جمله موارد زیر:

1-عوامل ژنتیکی:

اگر مادر شما پس از زایمان شما دچار ریزش مو شده است احتمال زیادی دارد که شما نیز در دوران بارداری با ریزش مو مواجه شوید.

2- بیماری ومصرف دارو:

برخی بیماری ها مانند دیابت و عفونت های قارچی که ممکن است در هرجایی از پوست بدن رخ دهد می تواتد باعث ریزش مو شود. همچنین مصرف برخی داروها مانند داروی فشار خون و استرس، می تواند عاملی برای ریزش مو شود.

3- ار کار افتادن غدد درقی:

کاهش تولید هورمون تیروئید در بدن می تواند به از کار افتادن یا کاهش فعالیت غدد منجر شود و به التبع آن باعث ریزش مو شود. این نوع ریزش در بین بانوان رایج است.

4-  کم خونی:

کم خونی به کاهش مقدار گلب.لهای قرمز خون اشاره دارد که باعث ریزش مو می شود.

5- PCOS:

نوعی عدم تعادل هورمونی به نام اختصاری PCOS وجود دارد که در بانوان رایج است و باعث می شود در تخمدان زنان، هورمونهای مردانه تولید شود که این امر باعث افزایش رشد موها در بدن و ریزش موها در اطراف سر می شود.

6- دلایل متفرقه:

دلایلی دیگر در بانوان می تواند باعث ریزش مو شود از جمله مصرف قرص های ضد بارداری.

راه های درمان ریزش مو در دوران بارداری:
پزشکان راه حل های بسیاری برای کاهش ریزش مو در این دوران ارائه می دهند که در ادامه به 6 راه حل اشاره می کنم.

7- تغییر دادن نحوه مراقبت از موها:

به گفته پزشکان بهتر است بانوان در دوران بارداری محوه مراقبت از موهایشان را تغییر بدهند به عنوان مثال از سرم های تقویتی مو استفاده کنند، اگر از سشوار برای خشک کردن مو استفاده می کنند از حالت سرد ان استفاده کنند و…

8- پوست سرتان را چرپ کنید:

چرب کردن پوست سر، دوبار در هفته قبل از خواب به تفذیه مو کمک می کند. پوست سرتان را می توانید با روغن هایی مثل روغن زیتون چرب کنید و ماساژ بدهید.

9- از فراورده های ارگانیک استفاده کنید:

چون استفاده ا زمحصولات شیمیایی می تواند باعث عفونت یا آلرژی پوست سر می شود پزشکان پیشنهاد می کنند در دوران بارداری از محصولات ارگانیک استفاده شود.

10- رژیم غذایی سالمی را دنبال کنید:

در دوران بارداری یک سبد غذایی سالم با ویتامینهای ضروری و مواد معدنی که برای بدن ضروری است را داشته باشید چون کمبود پروتئین و ویتامین هایی مانند A,B,C و روی باعث ریزش مو می شود.

11- مدیتیشن انجام دهید:

در دوران بارداری اصلا نگرن نباشید سعی کنید شاد باشید چون استرس یک عامل مهم در ریزش مو محسوب می شود.

12-داروهای گیاهی استفاده کنید:

بر اساس تجربه ثابت شده داروهای گیاهی مانند آلوئورا را تاثیر ویژه ای در برطرف کردن اغلب مشکلات پوست و مو دارد بنابراین در این دوران از این داروهای گیاهی استفاده کنید.

منبع :رنسانس

تبلیغات متنی

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا