تناسب اندام

خواص کرفس و تاثیر کرفس بر لاغری

تا به حال درباره فواید کرفس و تاثیر آن بر روی لاغری شنیده ‌اید؟ آیا این گیاه موجب کاهش وزن می‌ گردد؟ آیا کرفس موجب کاهش باد بدن می ‌گردد؟

این گیاه که در دو نوع وحشی و پروزشی یافت می ‌شود. دارای خواص فراوانی است. برگه‌ های این گیاه در مقایسه با ساقه آن دارای ریزمغذی ‌های بیشتری می باشد. هرچه رنگ این برگ‌ ها تیره‌ تر باشد از ویتامین A و B بیشتری برخوردار است. این گیاه جزو دسته بندی سبزیجات آبدار محسوب می گردد.

خواص کرفس

برگ ‌های این گیاه سرشار از فیبر هستند. که مصرف آن نیز اثر مطلوبی بر روی دستگاه گوارش داد. فیبر به دلیل خاصیت دیر جذب شدن در بدن تاثیر مستقیمی در کاهش وزن دارد.

کرفس دارای کالری بسیار کمی است. شما با مصرف این سبزی در طی روز علاوه بر جذب کالری کم، نیازمند سوزاندن کالری برای هضم آن هستید، در نتیجه این سبزی برای لاغر شدن بسیار مفید است.

به جای نوشیدن آب کرفس سعی کنید از خود کرفس به صورت خام استفاده کنید. زیرا مقدار فراوانی از فیبر موجود در آن به هنگام آب‌ گیری از بین می ‌رود، در نتیجه تاثیر چندانی نخواهد داشت. البته به عنوان جایگزین آب میوه ‌های سرشار از قند، مناسب است اما اثر لاغری آن کمتر می‌شود.

محققان اعتقاد دارند این سبزی دارای خاصیت ضد عفونی کننده در بدن است، به طوریکه موجب برطرف نمودن عفونت مجاری ادرار و اسید اوریک بالا نیز می‌ گردد.

همچنین وجود روغن ‌های فرار در آن علاوه بر ایجاد عطر خوشایند این گیاه، باعث گشاد شدن مجاری کلیه می ‌شوند و دفع اسید اوریک را تسهیل می‌ کند. تجربه نشان داده است که کرفس و غذاهای حاوی آن بوی بد دهان را از بین می ‌برد.

همانطور که می ‌دانید گیاهان رنگ دار سرشار از آنتی اکسیدان هستند و در این میان کرفس از این امر نیز مستثنا نمی ‌باشد. آنتی اکسیدان موجود در کرفس از بروز سرطان های مختلف جلوگیری می ‌کند و به دلیل دارا بودن ترکیب استیلنیکس رشد سلول‌ های تومور را متوقف می‌ کند.

این گیاه همچنین دارای مواد شیمیایی است که به کاهش سطح کلسترول خون کمک می ‌کند و از بروز بیماری‌ های قلبی عروقی نیز جلوگیری می کند.

تبلیغات متنی
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا