دانستنیهای پزشکی

خستگی ذهن چیست؟دلایل آن را بدانید

خستگی ذهن چیست؟دلایل آن را بدانید

خستگی ذهن به اصطلاحی که مورد استفاده برای برخی از علائم این بیماری است که روی توانایی فکر کردن شما تاثیر گذار است .خستگی ذهن وضعیت پزشکی نیست اما در این حالت ممکن است دچار آشفتگی و گیجی شوید که شما را ناتوان در تمرکز بروی کلمات میگذارد با آرسینه همراه باشید تا با برخی از این خستگی های ذهن آشنا سازیم.

بارداری

بسیاری از خانم‌های باردار در دوران بارداری بعضی چیز‌ها رو به سختی به خاطر می‌آورند. حمل نوزاد موجب تغییرات در جهات مختلف بدن می‌گردد. ترشح مواد شیمیایی برای حمایت و تغذیه نوزاد ممکن است، موجب بروز مشکلات حافظه‌ای گردد.

بیماری ام اس

این بیماری دستگاه عصبی مرکزی را مبتلا می‌کند و حدود نیمی از افراد مبتلا به ام اس مشکلاتی در رابطه با حافظه، توجه و برنامه‌ریزی دارند. آموزش و تمرین‌های یادگیری تا حدودی می‌تواند به این افراد کمک کننده باشد.

دارو

برخی از انواع دارو‌ها اگر بیش از حد مصرف شوند، می‌توانند دلیلی بر خستگی ذهن باشند. اگر شما با مصرف دارویی خاص دچار مشکل در تفکر و حافظه می‌گردید، سریعا با پزشک خود تماس بگیرید.

درمان سرطان

شیمی درمانی یک درمان با داروهای بسیار قوی برای افرا مبتلا به سرطان است که گاهی اوقات بیماران را دچار مشکلاتی در یادآوری نام و سایر جزئیات می‌کند. این حالت معمولا سریع از بین می‌رود، اما برخی افراد ممکن است طولانی مدت تحت تاثیر این موضوع قرار گیرند.

یائسگی

زنان در مرحله یائسگی در زندگی خود دچار مشکلات حافظه و فراموشی می‌گردند. این حالت یکسال بعد از آخرین دوره عادت ماهانه و در حدود ۵۰ سالگی رخ می‌دهد. همراه با فراموشی و خستگی ذهنی دچار گر گرفتگی، تعریق و یا تپش قلب نیز می‌شوند. که با کمک گرفتن از برخی دارو‌ها و مکمل‌های هورمونی می‌توانند تا حدی این علایم را کاهش دهند.

خواب

شما نیاز به خوابیدن برای کمک به کارکرد مغز دارید، اما خواب بیش از اندازه خود نیز مشکل حافظه و خستگی ذهن را ایجاد می‌کند. مناسب‌ترین زمان برای خواب ۷ تا ۹ ساعت است.

لوپوس

بیماری طولانی مدت لوپوس که حمله به سیستم دفاعی بدن می‌کند و علایم آن در موارد مختلف می‌تواند، متفاوت باشد. در حدود نیمی از افراد مبتلا به لوپوس مشکلات حافظه، گیجی و تمرکز نیز وجود دارد. درمان و علاجی برای این بیماری وجود ندارد، اما دارو و روان درمانی کمک کننده است

 

آرسینه

تبلیغات متنی
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا