ویزا

تحصیل در کانادا : راهنما

تحصیل در کانادا

کشور کانادا در جذب دانشجویان بین‌المللی موفق و دانشگاه‌های برجسته ی را دارا است، همواره شهرهای دانشجویی زنده و پویا هستند که با سبک زندگی ، نظم و انضباط کانادایی تلفیق میشوند، کانادا  بی شک مقصدی محبوب در میان دانشجویان تبدیل شده است.اگر قصد تحصیل در کانادا دارید در ادامه همراه ما باشید.

البته ۲۶ دانشگاه کانادا  نیز به عنوان بهترین دانشگاهی سراسر جهان مطرح و علاوه بر این، بر اساس نتایج مطالعات صورت گرفته توسط OECD، این کشور به عنوان یکی از تحصیل‌کرده‌ترین کشورهای جهان شناخته شده است.

نظام آموزشی

در کانادا کودکان‌ از ۳ تا ۶ سالگی در مهد کودک‌ به سر می برند. دوره‌ ابتدایی از ۶ سالگی شروع می شود. و در استان‌ کبک‌ کلاس‌ اول‌ تا ششم‌ و در سایر استان‌های دیگر کلاس‌ اول‌ تا هفتم‌ را دوره‌ ابتدایی تلقی می کنند.دوره‌ دبیرستان‌ در کانادا چهار سال‌ است‌. که نظام تحصیلی در این کشور برای اخذ دیپلم و ورود به دانشگاه دانش آموزان 12 سال را به تحصیل می پردازند اما در اسان اونتاریو به روند 13 سال به طول می انجامد.

دانشگاه

دانشگاه‌های کانادا ‌‌برای ورود به دانشگاه معدل‌ نمرات‌ سال‌ آخر دانش‌آموزان‌ در دبیرستان‌ها اثاث قرار می دهند. و این روند پذیرش‌ برای دانشجویان‌ تمام‌ وقت‌ و نیمه‌ وقت‌ یکی است. البته دانشگاه‌ها برای پذیرش‌ دانشجو تحصیلات‌ تکمیلی بر اساس‌ ضوابط‌ خود اقدام‌ به‌ این‌ امر می‌کنند. مراکز آموزشی عالی این کشور مستقل‌ و مدارک‌ دانشگاهی را خودشان‌ صادر میکنند.

نکته : زبان تدریس و تحقیق در دانشگاههای کانادا انگلیسی و در برخی دانشگاه‌های ایالت کبک کانادا فرانسوی است.

دوره‌های تحصیلی

۱- دوره‌های هنری و حرفه‌ای برای مدارک‌ Certificate و Diploma: از دوره‌هایی هستند که‌ پس‌ از یک‌ تا سه‌ سال‌ تحصیل‌ به‌ دلیل‌ شرط‌ ورود آسان‌تر و نداشتن‌ معدل‌ بالا برای ورود به‌ دانشگاه‌ها در کالج‌ها گذرانده‌ می‌شود.

Bachelor- ۲: شامل چهار سال‌ تحصیل‌ تمام‌ وقت‌ است؛ در بعضی رشته‌ها مانند معماری طول‌ این‌ دوره‌ به‌ پنج‌ سال‌ نیز می‌رسد در استان‌ اونتاریو به‌ دلیل‌ طول‌ دوره‌ دبیرستان‌ که‌ ۱۳ سال‌ است، دوره‌های سه‌ ساله‌ نیز وجود دارد .
۳- Master: برای ورود به‌ این‌ دوره‌ داشتن‌ مدرک‌Bachelor با معدل‌ حداقل‌B ضروری است. در صورتی که‌ دانشجو بخواهد در رشته‌ای غیر از رشته‌ قبلی‌اش‌ ادامه‌ تحصیل‌ دهد، باید تعدادی درس‌ اضافی بگذراند. به‌ همین‌ دلیل‌ طول‌ دوره‌هایMaster از یک‌ و نیم‌ تا سه‌ سال‌ متغیر است.
Ph.D-۴: برای ورود به‌ این‌ دوره‌ معدل‌ +B یا بالاتر در دوره‌ Master مورد نیاز است. علاوه‌ بر این‌ دانشجو باید توصیه نامه‌های کتبی استادان‌ قبلی را داشته‌ باشد که‌ توانایی او را برای پژوهش‌ نشان‌ دهد. برای دوره‌ .Ph.D در کانادا دانشجو باید حداقل‌ سال‌های تحصیلی تمام‌ وقت، گذراندن‌ دروس‌ تعیین‌ شده، گذراندن‌ امتحان‌ جامع‌ (کتبی یا شفاهی یا هر دو) و نوشتن‌ و دفاع‌ شفاهی از پایان‌ نامه‌ پژوهشی را با موفقیت‌ بگذراند. طول‌ متوسط‌ دوره‌ دکتری در دانشگاه‌های کانادا چهار سال‌ است.

میانگین هزینه تحصیل در مقاطع مختلف

شهریه دوره کارشناسی: از ۵۵۰۰ تا ۱۷۰۰۰ دلار در سال و بسته به رشته و استان متغیر است. شهریه دوره کارشناسی ارشد و دکتری: از ۱۹۰۰ تا ۳۳۰۰۰ دلار در سال و بسته به رشته و استان متغیر است.

میانگین هزینه زندگی در سال برای یک دانشجو

میانگین هزینه زندگی شامل خوابگاه خورد و خوراک، حمل‌ونقل و غیره را می‌توان ماهانه ۱۰۰۰ تا ۱۲۰۰ دلار تخمین زد.

تعطیلات پایان سال تحصیلی

اواسط اردیبهشت ماه تا اواسط شهریور ماه (ماه می تا آگوست).

بیمه تحصیلی 

همه دانشجویان در طی تحصیل خود ملزم به داشتن بیمه درمانی هستند. هزینه‌های پزشکی در کانادا بسیار بالاست، به همین دلیل بیمه درمانی توصیه می‌شود.

مدت و هزینه‌ی دوره‌‎های زبان آموزی کانادا

طول دوره‌های زبان در کانادا ۲ ماه تا ۱ سال است. البته گفتنی است با توجه به شرایط دریافت ویزا، شانس اخذ ویزا برای دوره‌های زبان بسیار کم است. هزینه دوره‌ها تقریبا برای هر ترم ۲ ماهه ۱۵۰۰ دلار می‌باشد.

منبع : کجارو

آرسینه

تبلیغات متنی

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا