پوست و مو

تا چه اندازه با میکرواسکالپ و میکروپیگمنتیشن آشنایی دارید؟

میکرواسکالپ و میکروپیگمنتیشن

آیا میکرواسکالپ و میکروپیگمنتیشن، دو روش مختلف هستند یا هر دو یکی هستند؟ میکرواسکالپ یا همان هاشور سر، یک روش خیلی مناسب برای برطرف کردن طاسی سر می باشد. با استفاده از این روش جاهایی از سر که به دلایل مختلف مثل جراحی یا ضربه و یا … خالی شده است و رویش مو ندارد، پر می شود. در ادامه با آرسینه همراه باشید.

روش پر کردن جاهای سر با استفاده از پیگمنت برای آقایان به صورت نقطه ای انجام می شود و در صورتی که به جایی ختم شود که مو داشته باشد به صورت هاشور انجام می شود اما در خانم ها بیشتر از تکنیک شبیه سازی مو در قسمت های کم پشت استفاده می شود.

میکرو اسکالپ سر،(کلا منطقه کف سر را اسکالپ میگویند ) میکرو اسکالپ پر کردن جاهای خالی سر با پیگمنت میباشد که برای آقایان بصورت نقطه ای است و اگر به جایی ختم بشود که مو داشته باشد نقطه ها تبدیل به هاشور میشود. ولی برای خانم بیشتر از تکنیک شبیه سازی مو(hair by hair) در قسمت های کم پشت سر استفاده می شود.

فرق میکرواسکالپ و میکروپیگمنتیشن

نام های دیگری هم برای میکرواسکالپ بکار برده می شئد مثل میکروپیگمنتیشن، اسکالپ،اسکالپ سر،هاشور سر،هاشور کف سر،تاتو سر یا پیگمنت سر و…
اسکالپ یا میکروپیگمنتیشن محدودیت سنی و جنسیت ندارد.این کار هم برای خانم ها و هم برای آقایان انجام می شود.

کاربرد میکرواسکالپ

پوشش دهی قسمت های طاس و کم پشت مو
پوشاندن زخم حاصل شده از عمل جراحی و یا اسکار ناشی از شکستگی روی سر یا ابرو
مخفی کردن سوختگی ، زخم و یا خال مادر زادی
محو نمودن جای بخیه بعد از کاشت مو و یا هر نوع اسکار موجود بر روی سر
بیشتر کردن اثر بصری پس از انجام پیوند مو
پنهان کردن یا پوشاندن انواع اسکار مانند اسکار جراحی یا رد تصادفات و زخم های قدیمی

انواع روشمیکرواسکالپ سر

روش اس ام پی یا اسکالپ سر ،هم با دستگاه میکروپیگمنتیشن و هم رول انجام میشود.ظرافت کار در میکرو بیشتر از رول هست چون مناطق خالی رابا طراحی و دور و نزدیک کردن نقاط ،سایه گذاری میکند
تنها حسن رول ،حجم وسیع کار با فواصل منظم است ،که در هر صورت بهتراست منظم نباشد و برای کسانی که مو دارند و نواحی خالی سر زیر مو پوشش داده میشود ،سرعت عمل را بالا میبرد.

مراقبت های پس از میکرواسکالپ

پس از میکرواسکالپ نباید تا ۳ روز استحمام کرد و از استخر و سونا نیز نباید استفاده نمود و همچنین در معرض شدید نور آفتاب نیز نباید قرار گرفت . پس از ۳ روز می توان برای شستشو از شامپو بچه استفاده کرد و به دلیل اینکه کف سر خود چربی تولید می کند از پماد نباید به میزان زیاد استفاده کرد .

زمان اسکالپ سر

اسکالپ یا میکروپیگمنتیشن سر ٢ تا ۵ جلسه زمان می برد که هر جلسه ٢تا ۴ ساعت طول میکشد ،کل این مراحل تقریبا ۵ ماه طول می کشد.

استفاده از روش پیگمنت بجای کاشت مو

از این متد برای شبیه سازی مو در قسمتهای کم پشت،مثل ابرو،ریش و سبیل و یا سر میتوان استفاده کرد.که مهمترین آن در پوشش نواحی طاس سر و استتار زخم ناشی از عمل جراحی ویا اسکار شکستگی روی سریاابرو،افزایش اثر بصری بعد از پیوند مو،که در واقع مکمل کاشت مو میباشد،پیگمنت سر ٢ تا ۵ جلسه که هر جلسه ٢ تا ۴ساعت طول میکشد ،کل این مراحل تقریبا ۵ماه زمان میبرد. مراقبتهای ویژه بعد از انجام این متد ،نداشتن استحمام ،استخرو سونا تا ٣ روز و و نبودن در معرض مستقیم نور آفتاب میباشد .

میکروپیگمنتیشن یا تاتوی پزشکی به معنی کاشت رنگدانه در زیر پوست است. این تکنیک که در آرایش دائم ابرو، پلک و لب رایج است در استتار طاسی یا کم پشتی موهای سر و مخفی کردن اسکارها نیز موثر است. برای میکروپیگمنتیشن پوست سر از ترکیب رنگ های تیره استفاده می شود تا فضای بین موها را بپوشاند و موهای سر را پرپشت تر نشان دهد. در این روش با ترسیم نقطه های کوچک رنگی یا خطوط باریک هاشورمانند، اشکالی شبیه مو در ناحیه طاسی ایجاد می شود که حتی از فاصله نزدیک از موی طبیعی قابل تشخیص نیست.

نحوه انجام میکروپیگمنتیشن پوست سر (SMP)

میکروپیگمنتیشن یا تاتوی پزشکی به معنای کاشت پیگمان یا رنگدانه در عمق کم پوست است. این کار با دستگاه مخصوص و با بیحسی موضعی انجام می شود. دستگاه میکروپیگمنتیشن دارای سوزن ظریفی است که با سرعت زیاد حرکت می کند و با هر ضربه سوزن از اپیدرم رد می شود و ذره ای از رنگ را وارد پوست می کند که به صورت نقطه رنگی کوچک دیده می شود. از قرارگرفتن تعداد بسیار زیادی از نقطه های رنگی در کنار هم تصویری بوجود می آید که شبیه موی طبیعی سر است.
یادآوری می شود میکروپیگمنتیشن آسیبی به موهای سر نمی رساند چون عمق نفوذ سوزن و محل تجمع رنگ سطحی تر از محل قرارگرفتن ریشه فولیکول های مو است.

مزایای میکروپیگمنتیشن پوست سر (SMP)

میکروپیگمنتیشن جایگزین دائمی خوبی برای پودر تاپیک است زیرا پودر تاپیک ثبات و زیبایی میکروپیگمنتیشن را ندارد و استفاده روزانه از آن خسته کننده است. در روش SMP از رنگ های با کیفیت و ایمن استفاده می شود و احتمال حساسیت پوست کم است و چون از سوزن استریل و کارتریج یک بار مصرف استفاده می شود خطر انتقال عفونت هایی مانند هپاتیت یا ایدز نیز وجود ندارد.

محدودیت های میکروپیگمنتیشن پوست سر (SMP)

تاتوی پوست سر به مرور زمان کم رنگ تر می شود و بعد از چند سال به ترمیم یا تکرار نیاز دارد. ماندگاری تاتو بسته به جنس پوست سر و نوع رنگ بکار رفته از یک سال تا پنج سال متغیر است البته همیشه سایه ای از رنگ باقی می ماند و بیماران می دانند در سن بالا که موهای سر سفید می شود باید موهایشان را رنگ کنند تا رنگ تاتو مشخص نباشد.

توجه: لازم است میکروپیگمنتیشن پوست سر زیر نظر متخصصین پوست و مو انجام شود. متخصص پوست و مو با در نظر گرفتن علت ریزش موهای سر در درجه اول درمان طبی و کاشت موی طبیعی و در موارد خاص میکروپیگمنتیشن را پیشنهاد می کند. نکته مهم دیگر پاک کردن تاتو در صورت پشیمانی فرد است. در نظر داشته باشید که امکان پاک کردن فوری تاتوی سر وجود ندارد و پاک کردن تاتو مستلزم چند جلسه لیزر درمانی (لیزر کیو سوئیچ ) است.

تبلیغات متنی
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا