اطلاعات پرواز

بلیط چارتر چیست؟ مزایا و معایب بلیط چارتر

بلیط چارتر چیست؟

زمانی که می خواهید بلیط هواپیما بخرید با واژه های بلیط چارتر و بلیط سیستمی مواجه می شوید، در ای مقاله سعی داریم بلیط چارتر بصورت کامل برای شما شرح دهیم و زمانی که قصد خرید بلیط هواپیما را دارید با خیال راحت خریداری کنید. با آرسینه همراه باشید.

در مقاله قبل به طور کامل و مزایا و معایب بلیط سیستمی توضیح دادیم، اما واژه دیگر که قیمت آن در زمان خرید بلیط هواپیما، قیمت آن وسوسه انگیز است بلیط چارتر است.

چارتر

در واقع چارتر به معنای اجاره به صورت دربست است که این  واژه در اجاره هتل ، هواپیما ، قطار و دیگر وسایل حمل نقل به کار گرفته می شود، با این وجود چارتر در ایران برای بلیط هواپیما مورد استفاده قرار می گیرد.

بلیط چارتر هواپیما

برخی از آژانس های هواپیمایی در برخی مسیر های هوایی پرتردد و بصورت سالانه یا فصلی صندلی های هواپیما را برای مدت زمان معلوم از ایرلاین ها پیش خرید می کنند یا اصطلاح آن را عمده خریداری می کنند، بلیط چارتر قابل خرید از شرکت های هواپیمایی ( ایرلاین ها ) نیست و آژانس های هواپیمایی که اقدام به اجاره تمام یا بخشی از صندلی ها هواپیما برای مدت زمان معملوم کرده اند قیمت بلیط چارتر را تعیین می کنند.

برخلاف بلیط سیستمی که ایرلاین ها عرضه می کنند، بلیط چارتر با نوسان قیمت مواجه هستند و دلیل آن نیز این است که توسط ایرلاین ها عرض نمی شود و شرکت های چارتر کننده یا آژانس های که آن را پیش خرید یا اجاره کرده اند در قیمت گذاری آن نقش دارند. زمانی که با قیمت پایین بلیط چارتر در ساعاتی که نزدیک به پرواز است مواجه می شوید دلیل آن این است که اگر شرکت چارتر کننده به هر دلیلی نتواند تمامی صندلی ها را پر کند خودش مجبور به بهای آن خواهد شد و برای حداقل شدن ضرر احتمالی قیمت بلیط چارتر را ارزان تر به فروش می رساند.

تا بحال با تبلیغاتی با مضمون بلیط هواپیما تهران به مشهد با 50 هزارتومان یا کمتر مواجه شده اید که این نوع قیمت طبق همین روند است که از احتمال ضرر جلوگیری شود. اما همیشه این طور نیست که بلیط چارتر، بلیط ارزان هواپیما باشد. در برخی از روز های سال مانند روز های پایانی سال گاها دیده شده که قیمت بلیط چارتر از بلیط سیستمی نیز گران تر فروخته می شود.و این نیز تنها به میزان درخواست تقاضای بلیط هواپیما بستگی دارد.

معایب بلیط چارتر

– این نوع بلیط غیر قابل استرداد هستند به اینن معنی که اگر شما از سفر خود منصرف یا مشخصات تان را اشتباه وارد کرده اید دیگر این امکان وجود ندارد که آن را تغییر یا کنسل کنید. قبل از خرید بلیط چارتر حتما دقت کنید و مشخصات تان را درست وارد کنید و از سفر خود مطمئن باشید.

– قیمت بلیط چارتر برخلاف بلیط سیستمی هیج تفاوتی را برای گروه های سنی مختلف قرار نمی دهد و قیمت آن برای همه یکسان است.

– در فصول پر مسافر که میزان تقاضای بلیط هواپیما بالا می رود گاها بلیط چارتر از بلیط معمولی گران تر فروخته می شود.

– بلیط چارتر تنها در مسیر های پرتردد وجود دارد  و در دیگر مسیر ها کمتر یا وجود ندارد.

مزایای بلیط چارتر

–  تنها و مهم ترین مزایای بلیط چارتر را می توان قیمت بلیط چارتر در نظر گرفت که نسبت به قیمت بلیط سیستمی مقرون به صرفه است.و با کمی حوصله و جستجو در وب سایت ها یا شبکه هاب اجتماعی می توانید بلیط ارزان هواپیما (بلیط چارتر) را بدست بیاورید و در هزینه سفر صرفه جویی کنید.

تبلیغات متنی

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا