تناسب اندام

انسان های چاق چه عاداتی را دارند

برخی از عادات انسان های چاق

چاقی ممکن است ارثی، و یا به علت اختلال یا بی نظمی ژنتیکی و هورمونی باشد. با این حال دلیل اصلی چاقی اکثر مردم عادات بدی است که دارند و می‌توانند با کمی دقت آن‌ها را اصلاح نمایند. در ادامه ۶ عادت عمده‌ای که افراد چاق دارند را آورده‌ایم.

۱. عدم ورزش

قطعاً این اولین دلیل پشت چاقی است! چاقی به راحتی می‌تواند توسط ورزش منظم محدود شود. مربیان تناسب اندام ، پیشنهاد می‌کنند که هر شخصی باید حداقل ۳۰ تا ۴۵ دقیقه در روز ورزش کند، که می‌تواند چربی بیش از اندازه‌ای که بار آنرا با خود به دوش می‌کشد را براحتی بسوزاند.

۲. خوردن غذای رستوران‌ها و فست‌ فودها

اکثر رستوران‌ها غذاهای با کالری بالا را می فروشند. مخصوصاً رستوران‌های مکزیکی، هندی و چینی وعده‌های غذایی با بالاترین کالری را دارند. اغلب رستوران‌های فست فودی هم غذاهایی با کالری وحشت آور دارند. پس این عاقلانه است که تعداد مراجعه به رستوران و فست فودهای خود را کاهش دهید.

۳. خودداری از جنب و جوش زیاد

اغلب افرادی که از چاقی رنج می‌برند تمایل شدیدی به تنبلی دارند و سعی می‌کنند تا از هر فعالیتی که نیاز به جنب و جوش دارد بپرهیزند. بجای اینکه پشت میزتان بنشینید و تمام روز را یک‌سره کار کنید، این ایده‌ی خوبی است که بعد از ظهر بیرون بزنید و کمی پیاده روی کنید. برای آن‌هایی که بچه دارند، خیلی خیلی توصیه می‌کنیم که هر روز خارج از منزل با کودکانشان بازی کنند. این کار در پیوند بهتر با فرزندتان نیز خیلی به شما کمک خواهد کرد.

۴. عشق به شیرینی

شیرینی‌جات و انواع شکلات‌ها حاوی حداکثر انرژی هستند و اکثر مردم هم قادر به کاهش مصرف شیرینیجات نیستند. برای مبارزه با چاقی، این یک باید است! حتماً باید ولع خود به نسبت تنقلات شیرین را کنترل کنید و هر زمانی هم که یکی خواستید، به یک تکه‌ی کوچک شیرینی رضایت دهید!

۵. خوردن، هنگامی که گرسنه نیستند

خیلی از مردم برای اینکه معده‌ی خود را پر کنند نمی‌خورند، بلکه برای اینکه حال و هوایی تغییر دهند! غذا خوردن یک اثر روانی بزرگ بر روی ذهن انسان می‌گذارد. برخی اوقات خوردن می‌تواند احساس آرامش نیز بدهد، بعضی‌ها هم می‌خورند تا زمان بگذرد! افراد چاق باید چنین عاداتی را در خود بررسی کنند و تلاش کنند تا فقط و فقط هنگامی که گرسنه هستند غذا بخورند.

۶. وعده‌های غذایی کم و سنگین

تحقیقات نشان داده‌اند که افرادی که به خوردن چندین وعده‌ی غذایی کوچک تمایل دارند، از کسانی که وعده‌های غذایی کمتر اما حجیم‌تر را انتخاب می‌کنند کمتر از بیماری چاقی رنج می‌برند. از این رو بهتر است بجای اینکه در یک روز دو یا سه نوبت غذای حجیم بخورید، وعده‌های غذایی خود را کوچک کنید و به تعداد آن بیفزایید.

آرسینه

تبلیغات متنی

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا