تناسب اندام

برای مقابله با چاقی این نکات را بخوانید

برای مقابله با چاقی این نکات را بخوانید

مقابله با چاقی : بسیاری از مردم، از مشکل اضافه وزن رنج می‌برند و دوست دارند هیکلی زیبا و خوش تراش داشته باشند اما در این میان مشکلاتی وجود دارد از قبیل اینکه یا وقت ورزش کردن ندارند یا انقدر قوی نیستند که در برابر خوراکی‌های خوشمزه مقاومت کنند و یا از توانایی مالی خوبیب برخوردار نیستند که از طریق دکتر تغذیه و رژیم‌های متناسب اقدام کنند. به همین منظور ما امروز می‌خواهیم به شما بگوییم که با رعایت کردن نکات کوچک و ریزی که گاها برای ما کم اهمیت هستند می‌توانیم به کاهش وزن خود کمک کنیم و با ادامه مستمر این موارد به اندام دلخواه برسیم.

آب:

شما می‌دانید آب چه کمک بزرگی به رژیم شما می‌کند؟ وقتی شما آب سرد میل می‌کنید میزان سوخت و ساز بدن ۳۰% افزایش می‌یابد و این اثر تا ۹۰ دقیقه باقی می‌ماند، یک سوم این سوخت و ساز صرف گرم کردن آب می‌شود و الباقی صرف جذب می‌گردد نکته اینجاست که با خوردن آب کالری دریافت نمی‌شود ولی کالری سوخته می‌شود.

استفاده روزانه از فیبر:

فیبر در معده شما حجیم شده و از پرخوری جلوگیری می‌کند و همچنین سرعت غذا خوردن را کاهش می‌دهد زیرا نیاز به جویدن بیشتری دارد.

بالا و پایین رفتن از پله:

اگر مشکلاتی نظیر کمردرد و زانو درد ندارید می‌توانید با استفاده از بالا و پایین رفتن از پله هم دارای پاهای زیبایی شوید و هم کالری بیشتر بسوزانید زیرا شما با بالا رفتن خلاف جاذبه زمین عمل می‌کنید و تاثیر به سزایی در کم کردن کالری دارد.

کاهش اشتیاق برای غذا:

سعی کنید برای غذا خوردن اشتیاقتان را کم کنید مثلا می‌توانید هنگام صرف غذایی که خیلی دوست دارید قبلش یک دوش حمام بگیرید، پیاده روی کنید و خیلی آهسته غذا را میل کنید و رفته رفته از ولع خود به غذاهایی که خیلی دوست دارید بکاهید.

پیروی از یک عادت مشخص:

توجه داشته باشید که وعده‌های غذایی را بطور منظم و در ساعت مربوطه میل کنید زیرا اگر بین وعده ها فاصله زیاد باشد بدن شما تشنه‌تر می‌شود و با ولع بیشتری غذا خواهید خورد.

از همه مهمتر معجزه پیاده‌روی است که سعی کنید در برنامه روزانه خود دقایقی را به این امر اختصاص دهید.

امیدوارم با پیشرفت علم و ارتقا سطح تفکر مردم هر روز بیشتر از روز قبل به سمت زندگی سالم پیش رویم و این نگرش نه تنها در رژیم غذایی ما بلکه در همه ارکان زندگی رعایت شود.

آرسینه

تبلیغات متنی

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا