دانستنی ها

از بین بردن لکه های فرش و موکت

روش های ازبین بردن لکه های فرش

لکه های فرش: زمانی که فرش شما کثیف و لکه دار می شود نگران نباشید، لکه های مثل لکه آدامس،شمع،جوهر، روغن و … را میتوان ازبین برد، در این مقاله سعی داریم روش های از بین بردن لکه های فرش را بررسی کنیم با آرسینه همراه باشید.

لکه های براساس روغن پیش می آید را در ابتدا با قاشق روغن ریخته شده را جمع کنید، و یک پارچه سفید را بروی لکه روغنی ایجاد شده بزارید و روی آن را با اتو نیم گرم کنید تا براساس حرارت روغن موجود رو فرش جذب پارچه سفید شود.برای لکه های از بین بردن اثرات روغنی و چربی همچنین واکس نیز می توانید از صابون و سرکه سفید و یا پاک کننده های خنثی بهره ببرید و بلکه ایجاد شده بروی فرش را ازبین ببرید.

لکه های ایجاد شده با آدامس را با تیکه های یخ سفت کنید و ادامه با یک کادر آن را از سطح فرش جدا کنید.

لکه های جوهر یا همان دوات که بروی فرش ریخته شده را در ابتدا با کمی ماست مخلوط کنید و آن را جمع کنید این کار را طی چندین مرتبه تکرار کنید تا جوهر کامل جذب ماست شود.

لکه های ایجاد شده با آب میوه, چای ف شیر ، شکلات و قهوه را با آب نیمه گرم و صابون با شامپو تمیز و لکه فرش را ازبین ببرید.

نکته : مایعات مثل چای زمانی که ریخته می شوند روی فرش در همان ابتدا با مقداری نمک را در آن بپاشید تا مایعات را جذب خود کند البته چندین مرتبه تکرار کنید تا کامل جذب شود و تمیز کنید.

لکه شمع  ایجاد شده بروی فرش را هم مثل آدامس با تیکه های یخ سفت کنید و با کادر آن را سطح فرش جدا و تمیز کنید.

لکه های خون و تخم مرغ با محلول نمک، صابون و سرکه سفیدو البته با  آب نیمه گرم پاک و تمیز کنید.

برای لکه های روی موکت های تیره رنگ،همانطور که گفتیم مثل لکه چای در همان ابتدا بروی آن نمک بپاشید و طی مدت زمانی تقریبا دو ساعته نمک را با جارو برقی تمیز کنید.

آرسینه

تبلیغات متنی
دکمه بازگشت به بالا