دانستنی ها

آیا مصرف زیاد عسل ضرر دارد؟

مضرات عسل

عسل یکی از با ارزش ترین ماده غذایی است ترکیبات عسل عبارتنداز: کربوهیدرات ها، آنزیم ها، آمینواسیدها، اسیدهای آلی و البته مواد معدنی زیادی نیز دارا است.که این عناصر برای تمامی افراد در هر سن و سالی مفید هستند.البته عسل نیز مانند دیگر مواد غذایی مقدار مصرف روزانه دارد که بیشتر از آن اگر باشد احتمال وجود مضراتی را خواهد بود. برای بررسی مضرات مصرف زیاد عسل در ادامه با آرسینه همراه باشید.

مصرف بیش از حد عسل

عسل یک شیرین کننده طبیعی و می توان گفت جایگزین فوق العاده عالی برای شکر و شیرین کننده های شیمایی و بدون کالری است.اما آیا می شود در مصرف عسل زیاده روی کرد و این ماده ارزشمند غذایی و طبیعی برای سلامت بدن مضر نیست؟ همان طور که گفتیم مصرف زیاد این ماده غذایی ضرر دارد برای مثال می توان گفت:

زمانی که عسل را جایگزین قند می کنیم  در خوردن آن نیز زیادی روی می کنیم باید بدانید احتمال افزایش وزن در مصرف زیادی آن امکان پذیر است و یا ابتلا به دیابت نوع

و پوسیدگی دندان ها نیز در ارتباط است. (البته عسل برای بیماران دیابت مفید اما مثرف زیاد آن احتمال مضر خواهد بود)، مقدار بسیار زیاد فروکتوز در عسل وجود دارد که یکی از عوامل شناخته شده در ایجاد گاز و نفخ است. و این امکان وجود دارد که مصرف زیادی عسل باعث ایجاد مشکلات گوارشی در بدن شود.

چه مقدار عسل روز مصرف کنیم

باید بدانید که این به آن معنا نخواهد بود که دیگر عسل مصرف نکنید در واقع عسل خواص زیادی را دارد که برای سلامت بدن کاملا مفید هستند و باید در مصرف آن زیادی روی نکنید. عسل حاوی مقدار زیادی پروبیوتیک و آنتی اکسیدان است که آنها را نمی توانید در شکر های معمولی پیدا کنید.

باید توجه کنید، دقت به میزان وعده و قندهای اضافه شده در طول روز است. توصیه می شود قند اضافه شده در یک روز، کمتر از 10 درصد برنامه غذایی تان باشد. توصیه می شود قند اضافه شده را به 6 قاشق چای خوری یا کمتر محدود کنید.

در هر وعده، یک قاشق غذا خوری یا کمتر عسل کافی است. یک قاشق غذا خوری عسل 64 کالری دارد (بیش از 17 گرم قند در خود دارد). شاید این مقدار زیاد به حساب نیاید اما مقدار آن به بیش از 4 قاشق چای خوری شکر می رسد.

نکته: لازم نیست اینگونه فکر کنید که باید عسل را کامل کنار گذاشت. اما باید این را بدانید قند آن مانند هر قند دیگری است. عسل غذای سالمی است، اما حتی در چیزهای خوب هم نگه داشتن حد تعادل اهمیت دارد. خوردن بیش از حد چیزهای خوب هم می تواند مضر باشد.

تبلیغات متنی

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا