تناسب اندام

۱۰ اشتباه رایج در لاغری که باید بدانید

10 اشتباه رایج در لاغری که باید بدانید

۱۰ اشتباه رایج در لاغری که باید بدانید

اشتباه اول

خیلی زود- خیلی زیاد

سوخت چربی در بدن زمان می‌برد، شما نمی‌توانید ناگهان همه را از بین ببرید. اگر شما سعی کنید چربی زیادی در مدت زمان کوتاه از دست دهید، احتمالا رژیم خود را خواهید شکست. یک طرح چربی سوزی حداقل باید ۱۲ هفته طول بکشد.

اشتباه دوم

مصرف کربوهیدرات در ساعات پایانی روز

اگر می‌خواهید چربی بیشتری از دست دهید، در بین ساعت ۶ الی ۱۲ شب نباید از کربوهیدرات ها استفاده کنید. بهتر است مصرف کربوهیدرات ها را از ساعت ۴ بعدازظهر به بعد متوقف کنید.

اشتباه سوم

عدم اختصاص وقت برای آماده کردن وعده‌های غذایی

برنامه غذایی روز بعد را از شب قبل آماده کنید. اگر قرار است چیزی را طبخ کنید، آن را آماده کنید. در غیر این صورت به هر ماده خوراکی که نزدیک دستان باشد پناه می برید که معمولا چاق کننده هستند.

اشتباه چهارم

عدم انجام تمرینات به شکل منظم

برای سوزاندن چربی شما باید تمرین کنید. ۴ جلسه در هفته، هر نوبت حدود ۳۵ دقیقه به تمرین هوازی بپردازید. فعالیت‌های هوازی شامل ورزش دوچرخه‌سواری، دویدن، شنا کردن و غیره می‌ باشد.

اشتباه پنجم

تکیه بیش از حد به داروها

مکمل‌های چربی سوزی معجزه نمی‌کنند، بلکه بخشی از فرآیند چربی سوزی را بر عهده دارند. شما باید روی رژیم غذایی خود حساس باشید.

اشتباه ششم

عدم اجرای تمرینات با وزنه

تمرینات با وزنه به شما کمک می‌کنند که ظاهر بهتری داشته باشید و سرعت سوخت و ساز بدن را افزایش می دهند. در این فرایند چربی سوزی در بدن افزایش می‌یابد. یک برنامه تمرین با وزنه ۳ روز در هفته توصیه می شود.

اشتباه هفتم

عدم مصرف پروتئین کافی

پروتئین‌ها عضلات بدن را می سازند. به شرطی که تمرینات با وزنه را انجام دهید. حذف پروتئین از رژیم کاهش وزن بزرگ ترین اشتباه می باشد.

اشتباه هشتم

انجام یک شیوه به دفعات

تمرینات خود را به شکل دوره‌ای عوض کنید. بدون ایجاد تنوع، بدن به آنچه انجام می‌دهید عادت می‌کند و بنابراین بعد از مدتی دیگر از برنامه خود نتیجه نخواهیدگرفت.

اشتباه نهم

توجه بیش از حد به ترازو

در دوران چربی سوزی حتی یکبار هم خود را وزن نکنید، چرا که وزن کردن می‌تواند موجب ناامیدیتان شود. اگر در جریان چربی سوزی تمرینات با وزنه را انجام دهید، حجم عضلانی کمی به دست خواهید آورد، بنابراین شاید کاهش وزن نداشته باشید. اما در حقیقت چربی از دست داده‌اید و عضله اضافه کرده‌اید.

اشتباه دهم

تسلیم شدن

در رژیم کاهش وزن، دلسرد نشوید. اگر نتیجه نگرفتید و وزن کم نکردید، از راه دیگری تلاش کنید تا برایتان تنوع و سرگرمی باشد.

متخصصین تغذیه بر این باورند که از دست دادن چربی اضافه بدن، کار مشکلی نیست. بلکه به زمان، تلاش و تعهد نیاز دارد.

آرسینه

ارسال پاسخ

آرسینه
آرسینه جدیدترین و بروز ترین مطالب در حوزه های تغذیه, روانشناسی, پوست ومو, گردشگری, فرهنگی, سبک زندگی, تکنولوژی, تناسب اندام, رژیم غذایی, بیماری های نادر و.. آرسینه همواره سعی بر بهبود هر چه بهتر کیفیت محتوا خواهد بود.