تناسب اندام

کوه پیمایی چه مقدار به کاهش وزن شما کمک میکند

کوه پیمایی چه مقدار به کاهش وزن شما کمک میکند

چگونه می‌توانیم با کوه پیمایی وزن کم کنیم؟ کوه پیمایی یکی از آن فعالیت‌هایی است که در مورد کاهش وزن، قطعاً نمی‌توانیم درباره‌ی آن بزرگ نمایی کنیم. تنها چند ورزش می‌توانند به شما کمک کنند تا همانند کوه پیمایی به راحتی وزن کم کنید، ورزش‌هایی که تقریباً گارانتی می‌کنند که تناسب اندام پیدا می‌کنید!

نگاهی به کوه پیمایی شما

یک جمعه‌ی زیباست، خورشید بالای سرتان می‌درخشد و تنها چند ابر در آسمان پیداست. بوت مخصوص کوه‌پیماییتان را به پا کرده و سفتش کرده‌اید، و باتوم‌هایتان را محکم به دست گرفته‌اید. دامنه‌ی کوه دقیقاً روبروی شماست، GPS تان را هم به مچتان بسته‌اید و آماده‌اید که کوه را بنوردید.

یکی از دلایلی که کوه پیمایی یک فعالیت عالی است، این است که خیلی باحال است! ورزش کردن در باشگاه برای خیلی از آدم‌ها خسته‌کننده است، اما این واقعیت که هنگام کوه پیمایی می‌توانید مزه‌ی تازگی طبیعت و هوای کوهستان را بچشید، آنرا به یک لذت واقعی تبدیل می‌کند. در زیبایی‌های اطرافتان گم می‌شوید و تقریباً فراموش می‌کنید که در حال ورزش کردن هستید!

جای تعجب نیست، شما می‌توانید هر ساعتی که کوه پیمایی می‌کنید حدود ۵۰۰ کالُری بسوزانید، هرچند باید سریع راه بروید. راه رفتن با سرعت ۷ کیلومتر در ساعت، حدود ۵۰۰ کالُری می‌سوزاند، در صورتی که راه رفتن با سرعت ۴ کیلومتر در ساعت، چیزی حدود ۲۵۰ کالُری خواهد سوزاند. بهرحال مهم نیست چقدر سریع پیاده روی کنید، هنگامی که در شگفتی‌های طبیعت گشت می‌زنید، کلی چربی می‌سوزانید!

کاهش استرس با کوه پیمایی

اگر از زندگی شهری خسته شده‌اید، کوه پیمایی به شما کمک می‌کند تا از همه‌ی آن سر و صداها و استرس‌های دور و ورتان دور شوید و استراحتی کنید. می‌توانید به جای خلوتی در طبیعت بروید، جایی که هیچ چیز به جز شما و حیات وحش نباشد. چه شما کوه پیمایی کنید، چه به قله‌ی آن صعود کنید و یا چه در جنگلی پیاده روی کنید، متوجه خواهید شد که این کار بسیار استرس شما را کاهش داده و خیلی آرامتان می‌کند.

یکی از چیزهایی که کوه پیمایی را برای ورزش و کاهش وزن گزینه‌ی خوبی کرده، این است که شما مجبور به پیاده روی می‌شوید. اگر از زمانی که اتومبیل خود را ترک کرده‌اید، یک ساعت پیاده روی کرده باشید، باید یک ساعت دیگر وقت صرف کنید تا به اتومبیلتان بازگردید. حتی اگر تا بالاترین نقطه‌ی کوه هم نروید یا کل دامنه‌ی کوه را زیر پا نگذارید، مجبورید پیاده روی کنید تا دوباره به تمدن برگردید! هیچ مهم نیست که چه کار می‌کنید و چگونه راه می‌روید، بهرحال در کوه پیمایی ورزش خوبی خواهید کرد و چربی می سوزانید، البته مگر اینکه در همان یکی دو کیلومتر اول بازگردید!

مزایای اثبات شده‌ی کوه پیمایی

۱. کوه پیمایی، هورمون آدرنالینی که از یک هفته‌ی کاری پر استرس در بدنتان تولید شده است را آزاد می‌کند، که باعث کاهش استرس و اضطراب در شما می‌شود.

۲. هر نوع ورزشی، خطر ابتلا به فشار خون، دیابت و انواع بیماری‌های قلبی را به شدت کاهش می‌دهد.

۳. پیاده روی می‌تواند تراکم استخوان شما را افزایش دهد و به طور موثری اثرات ناشی از پوکی استخوان را معکوس کند!

۴. آن‌هایی که ۷ ساعت در هفته فعالیت فیزیکی دارند، ۴۰ درصد کمتر از کسانی که فقط ۳۰ دقیقه در هفته فعالیت می‌کنند، در معرض خطر مرگ هستند.

۵. ثابت شده است که پیاده روی، خواب شب را بهبود می‌بخشد.

۶. پیاده روی و کوه پیمایی سیستم قلبی و تنفسی شما را سالم نگاه می‌دارند، و به عضلات شما استقامت بیشتری می‌بخشند.

کوه پیمایی یکی از ورزش‌های مورد علاقه‌ی من است، و شما هم قطعاً خواهید فهمید که یکی از بهترین راهها برای بدست آوردن تناسب اندام است، ورزشی خیلی باحال، آسان و کاملاً هم طبیعی.

 آرسینه

تبلیغات متنی

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا