پوست و مو

کاشت مو یا ترمیم مو ؟ کدام روش مناسب شما است

کاشت مو یا ترمیم مو

کاشت مو چیست؟ با انواع روش های کاشت مو چه مقدار آشنا هستید؟ آیا ترمیم مو همان کاشت مو است؟ بهترین زمان برای کاشت مو کدام است؟ بهترین کلینیک و بهترین روش کاشت مو کدام است؟ سوالاتی که قبل انجام کاشت مو به سراغ شما می آیند. با آرسینه همراه باشید.

کاشت مو چیست؟

درحال حاضر تنها راه درمان و ترمیم موهای ازدست رفته استفاده از پیوند موی طبیعی است که این پیوند در نواحی مختلف ازجمله (سر، ابرو، ریش، سبیل، مژه، نواحی اسکار) قابل انجام است. کاشت موی سر اولین بار درسال 1939 توسط پزشک ژاپنی آقای دکتر Dr.Okuda مطرح و سپس درسال 1959توسط پزشک آلمانی Dr.Orentreich عملی گردید.

درسالهایی که گذشت تجارب و روش های متعددی مورد آزمایش قرارگرفت و در نهایت امروزه با بهره گیری از تکنولوژی جدید از دسته های کوچکترمو موسوم به میکروگرافت ( micrograft) استفاده می شود که سبب نتایج رضایت بخش وظاهری طبیعی شده است و امری که تا چندی پیش حتی تصورش هم دشوار بود امروزه تبدیل به یکی ازاعمال جراحی سرپایی و بسیار سبک شده است که برپایه برداشت سالم ریشه های موی شخص و کاشت موها در نقاط مورد نظر استوار می باشد.

در سال 1959 یک درماتولوژیست امریکایی اولین ترمیم مو به وسیله پانچ را در ریزش مردانه انجام داد و از این زمان به بعد جراحی های پیوند مو برای ترمیم طاسی مردانه مطرح شد و اورینتریچ بعنوان پدر پیوند مو ملقب شد.

سن مناسب کاشت موی سر

اغلب آقایان 18 تا 25 ساله کاندید مناسبی برای کاشت مو نمی باشند بجز موارد خاص با نظر پزشک زیرا با بررسی میزان ریزش موی فعلی آنها پیش بینی توسعه یافتن طاسی در آینده امکان پذیر نمی باشد. بهترین زمان کاشت مو موقعی است که ریزش موی فرد متوقف شده باشد.

انواع روش های کاشت مو

1- کاشت مو به روش FUT
2- کاشت مو به روش FIT
3- کاشت مو به شیوه سیفر (safer)
4- کاشت مو به روش BHT
5- کاشت مو به روش ترکیبی FIT و FUT
6- کاشت مو به روش SUT

what is hair transplant

 

ترمیم مو

ترمیم مو به تکنیکی گفته می شود که در آن نیازی به بانک موی شخص نیست یعنی از بانک موی دیگران برای فرد متقاضی استفاده می کنند ترمیم مو یکی از بهترین راههای ممکن برای زیبایی و جبران ریزش موی فرد می باشد که لایه ای شبیه سازی شده از پوست سر تهیه شده و موها روی آن کاشته می شود قدمت ترمیم مو در جهان بیش از 60 سال می باشد که روز به روز همراه با دیگر رسته ها پیشرفت کرده و به روز رسانی شده است؟

برای بیمارانی که فاقد مو می باشد و یا موهایشان را به هر دلیلی از دست می دهند بهترین چاره و راه حا برای آن ها ترمیم مو است که با استفاده از این روش می توانند ریزش موی حاصل از بیماری خود را رفع کرده و همین امر باعث می شود که روند درمان قطعی آن ها سریع تر و کامل تر شود.

ترمیم مو

 کاشت ابرو

کاشت ابرو , یکی از روشهای بحث برانگیز زیبایی شناختی است که زمانی که توسط متخصصین انجام می شود می تواند نتیجه ای موثر در بر داشته باشد. کاشت ابرو را می توان با استفاده از  دو روش FUE یا SUT انجام داد, اما مهمترین مساله این است که استفاده از این روش مستلزم تعیین دقیق محل گیرنده های مو که مسیر و زاویه رشد طرح را مشخص میکند, و همچنین طراحی زیبای ابرو است بطوری که ابروها کاملا طبیعی جلوه کند و با دیگر اجزای صورت شخص همخوانی و هارمونی داشته باشد.

اگرچه شخص ممکن است متوجه نباشد که حتی زمانی که ابروهایی پر و خوش فرم دارد, براحتی می توان تشخیص داد که آیا ابروهایش در حال نازک شدن بیش از اندازه است یا  در حال ریختن است. وقتی این مساله رخ می دهد, ظاهر صورت شما می تواند اعتماد بنفس شما را کاهش دهد.

کاشت ابرو

کاشت ریش

کاشت ریش با تکنیک fue جدیدترین و آخرین متد کاشت بوده که در سطح دنیا قابل اجرا می باشد کلیه مراحل کاشت ریش و سبیل در این روش در یک جلسه قابل انجام بوده و هیچ نیازی به جراحی ندارد روش کاشت ریش و سبیل با تکنیک fue معایب و مضرات روش کاشت ریش و سبیل fut را از بین برد است یکی از این معایب جراحی بود که در این روش وجود ندارد از مزایای روش fue می توان به بدون درد ، بدون خونریزی ، بدون بیهوشی و … نام برد.

نکته دیگری که باید به آن توجه کنید این است که در روش کاشت ریش و سبیل fut برشی که در پشت سر انجام می دهند آسیب مستقیمی به ناحیه گالا می رساند که که در روش کاشت ریش و سبیل fue این طور نیست همچنین از دیگر برتری های این روش نسبت به روش fut می توان به نداشتن دوران نقاهت اشاره کرد که برای فرد متقاضی بسیار حائز اهمیت می باشد

کاشت ریش

تبلیغات متنی

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا