پوست و مو

موهای ضعیف مان را چگونه تقویت کنیم؟

چگونه موهای ضعیف را تقویت کنیم؟

چگونه موهای ضعیف را تقویت کنیم؟ : موهای ضعیف در فرمهای مختلفی نمایان می شود و برای دیگران جلب توجه می کند بطوری که باعث کاهش اعتمادبنفس ما می شود. شناسایی موهای ضعیف: موهای ضعیف اصولا یا نازک است یا شل و یا در حال ریزش است. دو شاخه شدن انتهای موها، خشکی زیاد یا چربی زیاد مو می تواند علائم ضعیف شدن موها باشد. ضعیف شدن مو می تواند علل ژنتیکی، عوامل هورمونی، قرص های ضدبارداری، بیماری، رژِم بد، استرس، عفونتهای قارچی، شیمی درمانی و عوامل محیطی مانند نورآفتاب و آلودگی داشت باشد.

موهای ضعیف مان را چگونه تقویت کنیم؟

1- ازفراورده های بهداشتی مناسب استفاده کنید تا از آسیب رساندن بیشتر به موهای ضعیف جلوگیری نشود؛ برای موهای ضعیف و شکننده از شامپوها و مواد مغذی استفاده کنید که حاوی پروتئین، اسیدهای آمینه و دیگر فراورده های تقویت کننده مو هستند. همچنین از شامپوهایی که موی شما را خشک می کند استفاده نکنید.

همچنین استفاده از ماسک پروتئین می تواند مفید باشد البته در مصرف فراورده های بهداشتی نباشد زیاده روی کرد چون گاهی استفاده بیش از اندازه از فراورده های بهداشتی خود باعث آسیب زدن به موهای می شود درنتیجه اگر موهای چربی ندارید استفاده از شامپو را محدود کنید.

2- با کم کردن استفاده از مواد شیمیایی، از موهای ضعیف خود مراقبت کنید؛ استفاده از مواد شیمیایی قوی هنگام رنگ کردن مو، فر یا صاف کردن مو می تواند فیبر مو را تخریب کند و موها را ضعیف کند.

3- گرما دشمن موهای ضعیف است؛ گرمای زیاد حاصل از سشوار و وسایلی از این قبیل می تواند باعث ضعیف شدن و شکستگی موها شود. بخصوص اگر هنگام استفاده ار سشوار موها خیس باشد. از سوی دیگر برای موهایتان مناسب استفاده کنید مثلا اگر موهای شما فر است از محصولات مخصوص موهای فر استفاده کنید.

4- موهای ضعیف خود را با تغییر دادن مدل موها تقویت کنید. مثلا اگر موهایتان را به سمت پایین می بندید می تواند منجر به این شود که انتهای موها دو شاخه شود در نتیجه هر روز مدل بستن موهایتان را تغییر دهید تا هم ظاهر متنوعی داشته باشید و هم به موهای ضعیف فشار وارد نشود چون کشیدن محکم موها و حتی پوشیدن دائمی کلاه می تواند به مرور موها را ضعیف و ضعیف تر می سازد. از سوی دیگر به یاد داشته باشید موهای خیس را برس نکشید.

5- از فر شدن موهایتان اجتناب کنید؛ وقتی موها فر می شود، موها را اصلاح کنید تا آسیب بیشتری به موهای ضعیف شده نزند. استفاده از شامپوهای کراتینه می تواند به بازسازی و رساندن پروتئین به موهای ضعیف و اسیب دیده کمک می کند. البته استفاده از شامپ.های کراتینه در بلند مدت جواب می دهد. بعد از حمام کردن می توانید از سرمهای مو نیز استفاده کنید.

6- موهای دو شاخ شده را درمان کنید؛ برای درمان موهای دو شاخ شده راه درمان قطعی وجود ندارد اما برای درمان موقتی آنها پزشکان توصیه می کنند از شامپوهای ملایم استفاده کنید و نوک آنها را با روغن چرب کنید.

7- از ابتدا مراقب پوست و مویتان باشید؛ وقتی قصد دارید موهای ضعیف را درمان کنید اولین گام رسیدگی کردن به پوست سر است چون اگر پوست سرتان سالم باشد قائدتا موها نیز سالم خواهد بود. پوست می تواند چرب یا خشک باشد پس محصولات متناسب با آن باید استفاده شود. مثلا برای پوست خشک می توان چند دقیقه قبل از حمام کردن از روغن های مرطوب کننده روی سر ماساژ بدهید.

8- یک رژیم غذایی سالم به بازسازی موهای ضعیف کمک می کند؛ نازک شدن و ضعیف شدن موها می تواند پیامد چیزی باشد که در رژیم غذای تان می گنجانید. رژیم غذایی ناسالم می تواند موجب ریزش مو شود. مواد مغذی حاصل از غذاهای سالم ، انرژی فراهم می سازد که برای رشد مو سوخت محسوب می شود.
رژیم غذایی حاوی آهن و پروتئین پوست سر و موهای شما را با ایجاد کراتین قوی تغذیه می کند و باعث بهبود بافت و رشد موها می شود. مصرف گوشت ، ماهی، سفیده تخم مرغ اسفناج و سبزیجات ، مو و پوست سرتان را شاداب نگه می دارد. ویتامین C و کلاژن نیز جریان گردش خون زید پوست سر را تقویت می کند همچنین جذب آهن را راحت می کند.

تبلیغات متنی
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا