دانستنیهای پزشکی

چه عواملی منجر به سکته قلبی می شود؟

چه عواملی منجر به سکته قلبی می شود؟

دکتر حمید بیگدلیان فوق تخصص جراحی قلب در خصوص علل بروز گرفتگی رگ‌ها به ویژه در دوران جوانی گفت: در صورتی که خون مورد نیاز قلب تأمین نشود این پدیده رخ می‌دهد.

وی با بیان این که خطر گرفتگی رگ‌های قلب ‌در زنان و مردان تفاوتی ندارد، افزود: با توجه به این که این موضوع به جنسیت وابستگی ندارد اما افرادی که ‌در سنین پایین هستند( جوانان) بیش از افراد مسن در معرض خطر هستند.

این فوق تخصص جراحی قلب و عضو بسیج جامعه پزشکی با اشاره به این که مهمترین نشانه‌ی گرفتگی و بسته شدن شریان‌ها احساس سوزش در ناحیه قفسه سینه است، تصریح کرد: میانگین سنی مبتلایان به گرفتگی شریان‌ها در ایران در مقایسه با سایر کشورها پایین‌تر است.

بیگدلیان تأکید کرد: زمانی که فرد وارد دوره میان‌سالی می‌شود شریان‌های جانبی برای وی تشکیل می‌شوند که این شریان‌ها در دوران جوانی وجود ندارند به همین دلیل خود سکته قلبی در جوانان بسیار بیشتر از افراد مسن است.

وی در پایان پیرامون علت بسته بودن شریان‌ها خاطرنشان کرد: جمع شدن چربی‌ها اطراف قلب، لخته شدن خون، فشار خون بالا و عدم تحرک بدنی از جمله عواملی هستندکه درصد بروز سکته قلبی را افزایش می‌دهند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

 آرسینه

تبلیغات متنی
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا