تناسب اندام

چای و لاغری,آیا چای واقعا وزن را کاهش می‌دهد؟

چای و لاغری,آیا چای واقعا وزن را کاهش می‌دهد؟

چای و لاغری

صدها گونه چای در دنیا وجود دارد. همه آنها به طور طبیعی شامل مقادیر بالایی فلاونوئید هستند. آنها برای کاهش التهاب و محافظت در برابر بیماری های قلبی و دیابت بسیارمفید هستند.

کاهش وزن با چای

برخی از تحقیقات نشان می دهد چای می تواند باعث از دست دادن مقدار کمی از وزن شود، مخصوصا زمانی که شما یک رژیم غذایی منطقی و ورزش مداوم را در کنار آن داشته باشید.

اگر صبح یک فنجان چای با لیمو میل کنید، می تواند در صدی از کالری روزانه را کاهش دهد.

در چای ماده ای به نام فلاونوئید وجود دارد که سوخت و ساز بدن را افزایش می دهد و به بدن شما در شکستن چربی ها می کند.

کافئین موجود در بسیاری از چای ها انرژی را افزایش می دهد و باعث می شود بدن، خود را برای سوزاندن کالری بیشتری آماده کند. این دو ترکیب بهترین کارکرد را برای کاهش وزن دارند.

بعد از اینکه وزن از دست داده اید، چای می تواند به شما در ثابت نگه داشتن وزن کمک کند.

چای سیاه

این نوع چای اغلب در رستوران های چینی دیده می شود. یک فرایند است که طی آن اجازه می دهد تا در چای تغییر شیمیایی رخ دهد و محتوای کافئین آن افزایش یابد. این چای دارای یک عطر و طعم قوی است.

این که آیا با کاهش وزن در ارتباط است هنوز مشخص نیست. اما تحقیقات انجام شده بر روی موش ها نشان می دهد موادی به نام پلی فنول که در چای سیاه وجود دارد، ممکن است چربی هایی که در روده ها جذب می شود را از بین ببرد. توجه کنید، نوشیدن چای سیاه با شیر ممکن است توانایی های چربی سوزی را محدود کند.

چای سبز

چای سبز معمولا تخمیر نمی شود. برگ های آن به سادگی بخار پز شده و سپس با دست خرد می شوند.

مطالعات نشان می دهد افرادی که عصاره چای سبز غنی شده از EGCG ، جو و کاتچین استفاده می کنند مقدار متوسطی از وزن خود را از دست می دهند. این چای حتی می تواند در از بین بردن چربی ذخیره شده در شکم موثر باشد.

چای اولانگ

این چای با خشک کردن برگ های چای در آفتاب بسیار زیاد درست می شود. مانند چای سبز، یک منبع غنی از ترکیب های موجود است. در یک مطالعه، بیش از دو سوم از افرادی که اضافه وزن داشتند، هر روز به مدت 6 هفته چای اولانگ مصرف کردند و در نتیجه کاهش قابل توجه وزن را شاهد بودند.

چای سفید

این چای که کمترین پردازش را دارد ، دارای شفافیت، عطر و طعم شیرین است. یک مطالعه آزمایشگاهی نشان داد چای سفید در شکست سلول های چربی وکاهش وزن بسیار تاثیرگذار است.

نکته مهم در مصرف چای

یک فنجان چای همراه با نان تست در صبح یا به عنوان میان وعده می تواند انتخاب مناسبی باشد. چون بدن را از سرطان و دیابت و بیماری های قلبی حفظ می کند.چند فنجان چای در روز ممکن است به اهداف کاهش وزن شما کمک کند.

باید به این نکته هم توجه کنیم که مصرف بیش از حد مجاز هر نوع چای توصیه نمی شود زیرا کمبود آهن شدید و کم خونی را به دنبال دارد.

به گفته متخصص تغذیه؛کاهش وزن واقعی نیاز به یک تغییر در سبک زندگی دارد که شامل تغییر در رژیم غذایی و فعالیت ورزشی است.

آرسینه

تبلیغات متنی

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا