پوست و مو

پی ار پی PRP چیست؟ آیا به رشد مجدد مو کمک میکند؟

پی ار پی PRP

پی ار پی PRP چیست؟ آیا به رشد مجدد مو کمک میکند؟

PRPحاوی سلولهای ویژه ای به نام پلاکت هستند که بطور نظری می تواند با تحریک سلولهای ریشه ای دیگر سلولهای موجود در تارهای مو باعث رشد این تارهای مو شود.این سلولهای پلاکت،میزان بهبود یابی و احیای مجدد بافت ها را تقویت میکند، نسیت به زخم شدگی واکنش نشان میدهد و باعث رشد جدید سلولها میشود. هدف اولیه استفاده از PRP در بازسازی مو ، تحریک کردن تارهای جدید و غیرفعال مو است.

درون پلاکت ها، ساختارهای درون سلوای بسیاری وجود دارد که این ساختارها، در PRP حاوی فاکتورهای رشد هستند و در دوره بهبود و ترمیم آزادسازی می شوند.

این سلول های خاص PRP کاربردهایی از قبیل تقویت رشد رگ های خونی، تشکیل پوست، تقویت رشد بین سلولی استخوان و متابولیسم، تقویت شکل گیری رگ های خونی، تقویت رشد سلولی و شکل گیری کلاژن و… دارند. در اینجا توضیح کوتاهی در مورد پی آر جی اف PRGF می دهیم که به گفته محققان و دانشمندان نسبت به PRP اثر بخشی مطلوب تر و طولانی مدت تر دارد اما هنوز به شکا جدی مورد استفاده قرار نگرفته است همچنین از کاربرد های این روش درمانی می توان از پی ار پی موی سر ، پی آر پی صورت ، پی ار پی زانو و … نام برد
روش انجام پی آر پی PRP چگونه است؟
در ابتدا از بیمار آزمایش خون گرفته میشود و خون را در دستگاه تفکیک کننده میریزند و می چرخانند و به این ترتیب پلاسمای غنی پلاکت (PRP ) از مابقی خون جدا می شود. سپسPRP از خون جدا می شود و با چرخاندن سلولهای خونی و رسیدن به علظت بیشتر، آماده می شود.

PRP حاوی بسیاری از فاکتورهای رشد است که باعث تحریک و رشد تارهای مو می شود. PRP را می توان پیش از کاشت، در حین کاشت و پس از کاشت استفاده کرد.برخی بیماران عنوان می کنند که تمایل دارند هر ۳ یا ۴ ماه یکبارPRP را تکرار کنند اما ما پیشنهاد می کنیم هر ۶ ماه یکبار انجام شود.

تبلیغات متنی
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا