ویزا

ویزای عمان و اماکن تفریحی مسقط پایتخت عمان

ویزای عمان و اماکن تفریحی مسقط پایتخت

اگر قصد سفر به کشور عمان را دارید برای اخذ ویزای عمان و انواع ویزای عمان همچنین معرفی اماکن تفریحی و دیدنی مسقط پایتخت عمان با آرسینه همراه باشید.

عمان

عمان کشوری عربی و سلطنتی در همسایگی ما از مرز آب های خلیج همیشه فارس و نیز قسمتی از دریای عمان می باشد. پایتخت آن مسقط، شهری با زیبایی خاص ساحلی و البته آرام نیز می باشد. نیمی از جمعیت این کشور را مردم بومی عمانی و نیمی دیگر را مهاجران تشکیل میدهند. دین اصلی این کشور اسلام با ریشه های أباضی، سنی و شیعه میباشد. واحد پول این کشور ریال است که معادل ۳/۸۳ دلار میباشد.

انواع ویزای عمان

1- ویزا عادی ۱۰ روزه

2- ویزا فوری ۱۰ روزه

3- ویزا عادی یک ماهه

4- ویزا فوری یک ماهه

 

ویزای عمان و چگونگی تهیه آن

در گذشته میبایست از طریق شرکت های توریستی و آژانس های مسافرتی برای ویزای قانونی این کشور اقدام میکردید، ولی از تاریخ بیست و پنجم اردیبهشت سال نود و هفت قانونی جدید از طرف دولت عمان وضع شد که بدین وسیله هر شخص ایرانی برای ورود به خاک عمان حتما لازم به تهیه ویزا از قبل نیست و با ورود به فرودگاه بین المللی مسقط میتواند با تهیه  ویزای این کشور به مبلغ ۲۰ ریال عمانی یا معادل آن به ارزهای دیگر، اجازه اقامت ۲۱ روزه در این کشور را کسب کند.

 

اماکن تفریحی مسقط پایتخت عمان

مسقط پایتخت عمان شهری است ساحلی با جمعیتی قالب بر هشتصد هزار نفر و با قدمتی حدود ۹۰۰ سال که در اینجا اماکن سیاحی این شهر را بازو میکنیم :

– دیوار مسقط  و قلعه جلالی واقع در منطقه مطرح

– ساحل زیبای مطرح

– ساحل زیبای شاطی قرن

– ساحل اروپایی الموج

– بیت و سالن اپرا

– بازار محلی و قدیمی مطرح

و …

واحد پول عمان و اقتصاد آن

واحد پول کشور عمان ریال می باشد که پول خرد آنها بیسه است. ریال عمانی سومین رتبه را در بین ارزهای دنیا دارا میباشد. مردمی کاملا خون گرم و البته حسابگر در اختیار دارد. شما در عمان فقیر یافت نمیکنید. مانند تمام کشور های عربی دارای ذخایر نفتی نیز هست. ولی بیشتر درآمد خود را مدیون بیزینس خود میباشد.

تبلیغات متنی

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا