دهان و دندان

نکات مهم دندان کودکان

دندان کودکان

نکات مهم در دندانپرشکی کودکان و دندان کودکان که باید بخوانید. دندانهای اولیه (کودک) و دندانهای ثانویه (دائمی) در سن ۶ تا ۸ ماهگی دندانهای اولیه ظاهر می‌شوند. (همه‌ی ۲۰ نفر در سن ۳ سالگی هستند). دندانهای دائمی در سن ۶ سالگی شروع به رشد می‌کنند، بجز دندانهای عقل ، همه‌ی آنها در سن ۱۲ تا ۱۴ سالگی هستند. در ادامه با آرسینه همراه باشید.

نکاتی مهم دندان کودکان

دندانهای بعدی که شروع به رشد می‌کنند دندانهای آسیاب در ۱۲ سالگی است و در آخر دندانهای عقل. دندانهای عقل معمولأ از ۱۷ سالگی شروع به جوانه‌زنی می‌کنند. تعداد کل دندانهای دائمی ۳۲ می‌باشند، هرچند که تعداد کمی از افراد جا برای ۳۲ دندان دارند، به همین دلیل است که دندانهای عقل معمولأ حذف می‌شوند.

دندانهای جلوی شما دندانهای پیش نامیده می‌شوند. دندانهای تیز(شبیه چنگال)مانند سگ‌ها، دندانهای نیش هستند. دندانهای جانبی بعدی به عنوان پیش‌آسیاب یا دو گوشه هستند و دندانهای عقبی آسیاب هستند. دندانهای دائمی شما چیزهایی هستند که برای زندگیتان نگه می‌دارید بنابراین بسیار مهم است که آنها را بطور مرتب مسواک بزنید و بررسی‌های دوره‌ای و چک‌آپ آنها را نزد پزشک معالج انجام دهید.

تحقیقات و مطالعات زیادی درباره‌ی اهمیت شروع زود هنگام کودکان دررابطه با مراقبت و بهداشت دهان و دندان در زندگیشان مورد استنتاج قرارگرفته‌اند. . . براساس تحقیقات، شایع‌ترین بیماری مزمن دوران کودکی در آمریکا، پوسیدگی دندان است که ۵۰‎٪ آنها دانش‌آموزان ابتدایی که ۸۰‎٪ آنها افراد ۱۷ ساله می‌باشند. درمان زودهنگام مانع از بروز مشکلات بهداشتی کودکان، آسایش و موفقیت کلی می‌شود.

موسسه‌ی ملی تحقیقات دندانپزشکی و ریزش مو تخمین زده است که کودکان، ۵۲ میلیون ساعت از مدرسه را بخاطر مسائل بهداشت دهان و ۱۲. ۵ میلیون روز بخاطر علائم بیماریهای دندانی از دست می‌دهند.

از آنجایی که عملکرد تحصیلی آنها افت کرده است، جراح عمومی سلامت دهان و دندان کودکان را اولویت قرار داده است. والدین مسئول کسب اطمینان از عملکرد بهداشت حرفه‌ای کودکان خود هستند. والدین باید مراقبت دهان و دندان را از اوایل زندگی کودک به او یاد دهند. ایالات بهداشت دندان آمریکا اظهار دارد که روش‌ مناسب برای بهداشت دهان کودکان شامل موارد زیر است:

نکاتی در مورد دندان کودکان

*بعد از غذا دادن به نوزاد دهان آن را با پارچه‌ای خیس کاملأ تمیز کنید، این کار بافت لثه را برانگیخته و غذا را از بین می‌برد.

* به آرامی دندانهای جوانه زده‌ی کودکان خود را با مسواکی نرم و کوچک و اندازه‌ی یک نخود خمیردندان حاوی فلوراید، مسواک بزنید.

* تکنیک‌های مناسب مسواک زدن را در سنین پایین به کودکان یاد دهید و تا ۸ سالگی کودکان را برای مسواک زدن و نخ‌دندان کشیدن کمک کنید.

* بطور منظم دندانپزشک، آنان را برای بررسی حفره‌های دندانهای اولیه و مشکلات احتمالی رشد ویزیت کنند.

* کودکان خود را برای صحبت کردن درباره‌ی هر ترسی از چکاپ دهان‌و‌‌‌دندان تشویق کنید اما نه با کلماتی مانند درد یا آسیب، زیرا ممکن است فرآیند درد را در ذهن آنها ایجاد کند.

مشخص کنید که آیا آب منزل شما حاوی فلوراید است یا خیر؟

اگر نه، با پزشک در مورد گزینه‌های مکمل صحبت کنید.

* از دندانپزشک کودک یا بهداشتیار خود درباره‌ی مواد پوشاننده برای محافظت از سطح دندان و محتویاتی که به هنگام شست‌و‌شو با دندانها در تماس هستند سوال بفرمایید.

اضطراب‌های مربوط به دندان خود را با دندانپزشکی آرام‌بخش کاهش دهید

عوامل متعددی وجود دارد که مردم را از مراجعه به دندانپزشکی کودکان که اغلب به آن احتیاج دارند، باز می‌دارد. اما یکی از مواردی که اغلب ما می‌شنویم نگرانی‌هایی در مورد درد روند کار می‌باشد. با وجود اینکه دندانپزشکان گام‌های بزرگی را برای افزایش راحتی بیمار برداشته‌اند اما روشهای سنتی هنوز هم می‌توانند باعث ایجاد ناراحتی شوند و برای بعضی بیماران علت پرهیز از دندانپزشک شده است.

دندانپزشکی کودکان فرایش

دندانپزشکی کودکان گروه دندانپزشکی فرایش با خاطری آسوده تمام مشکلات دندان کودکان تان را حل کرده و خاطره ای خوش از دندانپزشکی برای کودک خود به جای بگذارید همچنین در هر زمان می توانید جهت مشاوره با شماره های ۰۲۱۸۸۶۲۹۶۰۷ و ۰۲۱۸۸۶۲۹۶۱۳ تماس حاصل فرمایید.

تبلیغات متنی

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا