دانستنی ها

نقش فرش در زیباسازی فضا

نقش فرش در زیباسازی فضا

جایگاه فرش در زیبا ساختن فضای خانه و هماهنگ بودن آن با دکوراسیون منزل شما چقدر است؟ آیا تا بحال به اهمیت فرش در چیدمان منزل تان فکر کرده اید؟ در این مقاله سعی داریم از اهمیت فرش در زیبا سازی فضای خانه را بررسی کنیم با آرسینه همراه باشید.

همان طور که می دانید از گذشته فرش در میان ما ایرانیان اهمیت زیادی در زیبا ساختن فضای خانه داشته، همچنین رنگ و طرح فرش در ایجاد حس آرامش نقش به سزایی را ایفا کرده است. فرش را میتوان روح خانه دانست در واقع پازلی از دکوراسیون خانه است که در نبودش دکوراسیون خانه ناقص خواهد بود. وجود فرش در خانه فارغ از زیبای طرح و رنگ که آرامش را به خانه هدیه می کند محافظ پا در برابر سرمای کف اتاق و کاهش سر و صدا در هنگام راه رفتن نیز است.

نقش فرش در زیباسازی فضا
نقش فرش در زیباسازی فضا

انتخاب فرش مناسب و هماهنگ با دکوراسیون منزل می تواند فضای گرم و راحت را ایجاد کند که حس آرامش را در تلاطم زندگی شهری به شما می دهد. امروزه وجود تنوع رنگ و طرح فرش ها به قدری است که همه افراد با سلیقه های متفاوت را میتوان راضی نگه داشت. و شما می توانید براساس رنگ و سلیقه تان فرش انتخاب کنید. و همچنین فرش های منزل تان را با طرح ها و رنگ ها مورد علاقه تان و هماهنگ با فضا و دکوراسیون داخلی منزلتان هارمونی جالبی خلق کنید.

نقش فرش در زیباسازی فضا
نقش فرش در زیباسازی فضا

امروزه علاوه بر استفاده از فرش درخانه در هتل ها , مسافرخانه ها , رستوران ها و یا حتی فضا های آموزشی و تجاری مورد استفاده است. که این امر سبب شده برای برای هر مکان و فضای خاص فرش متناسب با آن طراحی و بافته شود.

نقش فرش در ایجاد حس آرامش علاوه در خانه در فضا های تجاری نیز بازخورد جذب بیشتر مشتری در هتل ها شده است.که هتل های مجلل و معروف از فرش های نفیس تر و زیباتری بهره می برند و با فصا و دکوراسیون هتل محیطی آرامش بخش و شیک را ایجاد می کنند.

نقش فرش در زیباسازی فضا
نقش فرش در زیباسازی فضا
نقش فرش در زیباسازی فضا
نقش فرش در زیباسازی فضا
نقش فرش در زیباسازی فضا
نقش فرش در زیباسازی فضا

فرش های که با اهداف تجاری بافته می شوند به دوگونه اصلی براد لوم و مدولار است.نام برادلوم از ماشین آالات عظیم گرفته شده ککه در بافت آنها بکار گرفته شده اند.که امروزه برخلاف گذشته از کامپیوتر جهت هدایت استفاده می شوند، این فرش ها با عرض ۳,۶۶ متر  برای فضای های بزرگ مثل لابی هتل ها و سوییت ها مورد استفاده هستند.

گونه دیگر مدولار نیز نسبت به نوع براد لوم  مدرن تر است که از رنگ ها و طرح های متنوع تری بهره گرفته میشود، که البته قابلیت ارتجاعی زیاد این گونه نیز موجب میشود قسمت های آسیب دیده به راحتی خارج و جایگزین شوند. خب این گونه از فرش ها گزینه مناسب تری برای فضا های اداری و کلاس های آموزشی به شمار می روند.

در پایان می توان گفت فرش پازل گمشده دکوراسیون است یا نقش آن غیر قابل انکار در دکوراسیون فضاهای مختلف را دارا است، که نمی توان به راحتی آن را نادیده گرفت و در دکوراسیون منزل یا فضای تجاری استفاده نکرد.

آرسینه

تبلیغات متنی
دکمه بازگشت به بالا