تناسب اندام

مواد غذایی با کالری منفی کدام هستند؟

مواد غذایی با کالری منفی کدام هستند؟

کرفس

یک پیمانه کرفس معادل ۱۲۰ گرم، دارای ۱۹ کالری می باشد،اما از زمان آماده کردن، میل کردن، هضم شدن و دفع شدن آن بیشتر از ۱۹ کالری انرژی مصرف می شود و به همین دلیل، به عنوان یک خوراکی کالری منفی شناخته می شود.شما هرچقدر که میل دارید کرفس بخورید و هرگز چاق نشوید.کرفس به دلیل خواص دارویی خود بسیار مطرح است.

آب کرفس

یک داروی ضد التهابی بسیار قوی است.خطر ابتلا به سرطان تخمدان را کاهش می دهد.آب کرفس برای سلامتی بسیار مفید است.اگر شما می خواهید احساس سیری بیشتری کنید، کرفس را به صورت خام با چاشنی های ساده میل کنید.

کاهو، پیاز و سبزیجات

یک پیمانه کاهو حاوی ۸ کالری می باشد. به این معنا که شما می توانید با لذت آن را بجوید و حتی یک گرم هم اضافه وزن پیدا نکنید.به ازاء هر پیمانه پیاز ۶۴ کالری به بدن وارد می شود.پیاز خاصیت ضد سرطانی و تقویت کننده ایمنی بدن را دارد.تمام سبزیجات سالادی مواد غذایی کالری منفی محسوب می شود.

نودل اشنه دریایی

اشنه دریایی نوعی جلبک بزرگ است. به طور کلی نودل به عنوان یک کاهنده وزن شناخته شده نیست. زیرا نودل ها مملو از نشاسته است که از غلاتی نظیر گندم بدست آمده است.نودل های برنج قهوه ای و نودل کینولا نیز دارای کالری زیادی می باشند.در مورد نودل اشنه دریایی یا کلپ؛ به دلیل اینکه از جلبک دریایی ساخته شده است و جلبک دریایی مملو از آب می باشد، برای کاهش وزن مورد توجه قرار می گیرد.البته شاید در ایران یافت نشود.

خیار شور

خیار به خودی خود کالری منفی دارد. یک پیمانه خیار حاوی ۱۶ کالری می باشد.تنها خیارشورهایی که در سرکه، آب و ادویه تهیه شده اند بدون کالری هستند.اما اکثر خیارشورها حاوی مقادیری شکر می باشند.اما به طور کلی تنها مقداری کالری به غذا افزوده می شود. به عنوان مثال هر پیمانه خیارشور شکر دار دارای ۱۷ کالری می باشد.از طرف دیگر وقتی از خیارشور به عنوان خوراکی کالری منفی صحبت می شود، سایر ترشیجات نظیر ترشی کلم و کیمچی نیز شامل حال آن می شود.توجه کنید زیاده روی در مصرف خیار شور موجب معده درد می شود.پس، از مصرف بیش از حد آن اجتناب کنید.

گریپ فروت

گریپ فروت یک خوراکی کالری منفی نیست اما با توجه به دلایل دیگری بسیار خوراکی ارزشمندی است.گریپ فروت یک ماده غذایی کم کالری بوده که به ازای هر پیمانه دارای ۷۴ کالری می باشد.اما بهترین قسمت گریپ فروت، شامل ماده نارنجینین است. نارینجینین یک آنتی اکسیدان قوی می باشد که طعم تلخ گریپ فروت به دلیل وجود این آنتی اکسیدان است.این آنتی اکسیدان باعث شکست چربی در کبد می شود. بنابراین به عنوان بخشی از رژیم کاهش وزن، گنجاندن گریپ فروت در رژیم غذایی روزانه ضروری است.البته می توانید پوست سفید روی گوشت گریپ فروت را نیز بکنید اما باید بدانید که دارای خواص دارویی می باشد.بهتر است خود میوه گریپ فروت را به جای آب گریپ فروت میل کنید زیرا فواید دوچندان دارد.

متخصصین تغذیه و لاغری معتقداند؛ مصرف خوراکی های کالری منفی در رژیم لاغری، سرعت کاهش وزن و ماندگاری آن را دوچندان می کند.

آرسینه

تبلیغات متنی

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا