تناسب اندام

مصرف صحیح مکمل‌های ورزشی

مصرف صحیح مکمل‌های ورزشی

در این مطلب برای کسانی که به تازگی اقدام به مصرف مکمل‌های ورزشی کرده‌اند، نحوه صحیح استفاده را در انواع مکمل‌های پر‌مصرف شرح خواهیم داد. البته مصرف مکمل‌ها در صورت داشتن رژیم غذایی مناسب متفاوت خواهد بود.

نحوه مصرف مکمل‌های بدنسازی

آرژنین

آرژنین یک نوع آمینو اسید است که به راحتی به نیتریک اسید در بدن تبدیل می‌شود، و این ماده با گشاد کردن رگ‌ها، جریان خون درون عضلات را افزایش می دهد. این موضوع باعث گردش و جذب بهتر مواد مغذی، اکسیژن و دیگر مکمل‌های دریافتی می‌گردد. همچنین مصرف این مکمل موجب افزایش طبیعی سطح هورمون رشد قبل از تمرین می‌گردد.

۲-۳ گرم اول صبح بلافاصله پس از برخاستن از خواب

۲-۳ گرم قبل از تمرین

۲-۳ گرم قبل از خواب

کراتین

کراتین یک مکمل شبیه آمینو اسید است و زمانیکه در ماهیچه‌ها تبدیل به کراتین فسفات می‌شود انرژی لازم را برای انقباض عضلات قدرتی فراهم می‌آورد. و همچنین با افزایش کراتین در بدن میزان آب درون سلول‌های ماهیچه‌ای افزایش یافته و آنها نیز قوی‌تر و حجیم‌تر می‌گردند. که در نهایت موجب سنتز پروتئین گشته و رشد بیشتر را به همراه خواهد داشت.

در ابتدا ۴ روز اول مصرف، ۴ وعده که شامل بعد از صبحانه قبل از تمرین و بعد از تمرین و قبل از خواب می‌باشد، ۳-۵ گرم، اما بعد از گذشت ۴ روز همین میزان مصرف را فقط قبل و بعد از تمیرن رعایت نمایید.

گلوتامین

گلوتامین بیشترین آمینو اسید موجود در بدن است. با رساندن گلیکوژن به سلول‌های ماهیچه‌ای بعد از تمرین، مانع تولید مواد شیمیایی ناشی از خستگی گردیده و همچنین ریکاوری عضلات را سبب می‌شود. که در نتیجه با به تاخیر انداختن خستگی، ورزشکار مدت زمان بیشتری را قادر به ادامه ورزش کردن، تکرار تمرین و ریکاوری عضلات در اختیار خواهد داشت.

در ابتدای تمرینات با دوز ۲-۳ گرم شروع کنید و با پیشرفت تمرینات تا ۵ گرم افزایش دهید.

آرسینه

تبلیغات متنی

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا