پوست و مو

نگهداری و مراقبت های بعد از کاشت مو

نکات مهم بعد از کاشت مو

مراقبت های بعد از کاشت مو  پس از سوالات متداول کاشت مو مهمترین بخش عمل کاشت مو به شمار می رود زیرا اگر نتوانید به تجویزها و دستورات پزشک معالج عمل کنید قطعا نتیجه با کیفیت و دلخواه را کسب نخواهید کرد حال در ادامه سعی داریم تا مهمترین و کلیدی ترین مراقبت های بعد از کاشت مو  یا توصیه های بعد از کاشت مو را برای شما بیان کنیم. در ادامه با آرسینه همراه باشید.

مراقبت های بعد از کاشت مو

1- به طور کلی پس از عمل کاشت مو می توانید به کلیه فعالیت های روزمره خود بپردازید اما توصیه می شود تا یک هفته استراحت کافی داشته باشید.

2- پس از عمل کاشت مو تمام داروهای خود علی خصوص داروهایی که مربوط به زخم ها و عفونت می باشند را مصرف کنید.

3- از مصرف ماینوکسدیل، فیناستراید، استروئید ها و … به شدت پرهیز کنید زیرا این داروها اثر موقتی داشته و ممکن است موهای شکا را تحت تاثیر قرار دهند.

4- در سه روز اول مراقب موهای کاشته شده باشید که گرفت ها در اثر آسیب از بین نروند.

5- تا دو هفته اول ممکن است موهای کاشته شده ریزش پیدا کنند، نگران نباشید زیرا این امر طبیعی بوده و هیچ مشکلی را برای شما در بر نخواهد داشت.

6- تا یک ماه اول از فعالیت های شدید بدنی علی الخصوص ورزش سنگین خودداری کنید.

7- از مراقبت های بعد از کاشت مو می توان به نداشتن استرس، اضطراب و ترس اشاره کرد.

8- از کشیدن سیگار و قلیان و از مصرف مشروبات الکلی پرهیز کنید.

9- موهای کاشته شده خود به خود طبی شستشو های دو هفته اول ریزش پیدا می کنند، از دستکاری کردن موها و گرفت ها خود داری کنید.

10- در صورتیکه تعدادی از موها در زمان مراقبت های بعد از کاشت مو ریزش پیدا نکرد جای نگرانی نیست ممکن است تعدادی از موها مستقیم وارد فاز رویش شده و ریزش پیدا نکنند.

11- از استفاده کلاه های سنگین علی الخصوص کلاه کاسکت خودداری کنید.

 

مراقبت های بعد از کاشت مو  پس از سوالات متداول کاشت مو مهمترین بخش عمل کاشت مو به شمار می رود زیرا اگر نتوانید به تجویزها و دستورات پزشک معالج عمل کنید قطعا نتیجه با کیفیت و دلخواه را کسب نخواهید کرد حال در ادامه سعی داریم تا مهمترین و کلیدی ترین مراقبت های بعد از کاشت مو  یا توصیه های بعد از کاشت مو را برای شما بیان کنیم:

توجه

توجه داشته باشید مراحل مراقبت های بعد از کاشت مو بدین شکل است که ار روز کاشت مو تا دو هفته موها ریزش پیدا می کنند و پس از شروع ماه سوم معمولا موها وارد فاز رویش شده و در سطح پوست سر نمایان می شوند در انتها پس از 9 ماه می توانید نتیجه کاشت موی خود را مشاهده فرمایید.

تذکر: توجه داشته باشید توصیه های یاد شده صرفا عمومی بوده و برای همه افراد صدق نمی کند زیرا شرایط بدنی و روش کاشت مو و همچنین پزشک معالج هر شخصی با شخص دیگر تفاوت دارد و بهتر است اصول و مقررات مراقبت های بعد از کاشت مو را از پزشک معالج خود جویا شوید.

تبلیغات متنی

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا