دهان و دندان

مراحل ایمپلنت دندان

ایمپلنت دندان

ایمپیلنت دندان یک روش بسیار مناسب برای جایگزین شدن به جای دندان های از دست رفته افراد است. بسیاری از روش های زیبایی دندان نمی توانند مادام العمر باشند اما شما با انتخاب روش ایمپلنت می توانید صاحب دندان هایی زیبا برای همیشه شوید. ایمپلنت دندان بعد از اتمام مراحل ایمپلنت دندان دیگر سبب بروز هیچ مشکلی نمی شود اما به این علت که روش انجام آن وابسته به عمل جراحی است، ممکن است بسیاری از افراد در انتخاب آن تردید داشته باشند. در این مطلب سعی بر آن شده که با بیان تمام مزایا و ویژگی ها و همچنین مشکلاتی که ممکن است برای شما در طول درمان ایمپلنت پیش آید، به شما در تصمیم گیریتان کمک کنیم.

مراحل ایمپلنت دندان

حال سوال اینجاست مراحل ایمپلنت دندان چقدر طول می کشد و مراحل ایمپلنت دندان کدام است در این بخش مقاله سعی داریم مطالبی را پیرامون مراحل ایمپلنت دندان را منتشر کنیم با آرسینه همراه باشید

مشاوره اولیه

اولین چیزی که باید انجام دهید این است که با دندانپزشک ایمپلنت خود مشورت کنید. در طول این مراجعه، آن‌ها یک معاینه دندانپزشکی جامع انجام خواهند داد، یک اشعه ایکس از دهان شما می‌گیرند، و قالبی از دندان‌های شما تهیه می‌کنند. بعد از این، دندانپزشک تان با شما درباره برنامه درمانی توصیه شده، مراحل انجام فرآیند، زمانبندی همه چیز و آنچه در طول بهبودی انجام می‌شود، صحبت می‌کند. همچنین می‌توانید در مورد اینکه آیا نیاز به پیوند استخوان دارید یا نه صحبت کنید. در طول این مشاوره، مرحله اول فرآیند را تنظیم خواهید کرد.

گرافت استخوان و کشیدن دندان

اگر پیوند استخوان داشته‌اید، ممکن است 4-12 ماه طول بکشد تا فک شما برای اولین ایمپلنت آماده شود. این زمان اجازه می‌دهد تا استخوان شما به درستی بهبود یابد.

قرار دادن ایمپلنت

سپس می‌توانید برای ایمپلنت آماده شوید، که پیچ فلزی می‌باشد که به استخوان شما وارد می‌شود و به عنوان تکیه گاه برای کل پروتز عمل می‌کند. این فرآیند می‌تواند 1-2 ساعت طول بکشد و شما به خاطر بیهوشی تمام وقت را در خواب هستید. پس از قرار دادن ایمپلنت در استخوان فک، فرآیند بهبودی می‌تواند تا 5 ماه برای فک پایین و تا 7 ماه برای فک بالا طول بکشد. پس از دریافت ایمپلنت برای دهان خود و بهبودی، برای مرحله بعدی آماده می‌شوید.

 

عمر ایمپلنت دندان

قرار دادن کولار بهبودی

پس از اینکه ایمپلنت‌ها با استخوان فک شما ادغام شدند، آماده مرحله بعدی می‌شوید، که دریافت کولار بهبودی و احتمالا روکش موقت است. دندانپزشک کولار جراحی (همچنین روکش بهبودی) را بر روی سر ایمپلنت قرار می‌دهد – این امر به هدایت بافت لثه به سمت بهبودی کمک می‌کند. این قطعه یک تکه فلزی است که لثه‌ها را دور از ایمپلنت نگه می‌دارد. این کولار برای 10-14 روز باقی خواهد ماند. بعد از این زمان، که در طی آن بافت شما باید بهبود یابد، دندانپزشک آن را برمی‌دارد و به سراغ مرحله بعدی می‌رود.

قرار دادن پایه پشتیبان

سپس پایه ایمپلنت قرار داده می‌شود، که بخشی است که پیچ را به ایمپلنت وصل می‌کند و از روکش پشتیبانی خواهد کرد. هنگامی که پایه قرار داده شد، دندانپزشک شما قالب دیگری از هر دندان قابل جایگزینی می‌گیرد. سپس یک روکش موقت دریافت می‌کنید در حالی که بافت شما همچنان در حال بهبودی است و در اطراف دندان مصنوعی مانند دندان‌های طبیعی شما شکل می‌گیرد. روکش موقت را برای چهار تا شش هفته استفاده می‌کنید. در طول این زمان، روکش دایمی شما ساخته خواهد شد.

قرار دادن روکش دائمی

اکنون برای مرحله نهایی فرآیند – روکش را قرار دهید. روکش که بخش شبیه دندان است، می‌تواند به داخل پایه پیچ شود یا در جای خود چسبانده شود. گزینه دوم به طور معمول بهتر و طبیعی تر به نظر می‌رسد زیرا سوراخ پیچی وجود ندارد، که می‌تواند در برخی از زاویه‌ها قابل مشاهده باشد. تا آنجا که به روکش مربوط است، شما دو نوع اصلی دارید و دندانپزشک می‌تواند انتخاب کند.

دستورالعمل‌های بعد از جراحی ایمپلنت

مهم نیست که کدام نوع پروتز را انتخاب می‌کنید و یا دندانپزشک شما طی چند مرحله ایمپلنت را قرار می‌دهد، شما احتمالا دچار تورم، درد، خونریزی اندک و کبودی خواهید شد که عمر ایمپلنت دندان را بیشتر می کند اگر هر یک از این علائم شما را نگران می‌کند یا به نظر می‌رسد بیشتر از حد طبیعی طول کشیده است، با دندانپزشک خود تماس بگیرید تا وقت ملاقاتی تنظیم نمایید.

تبلیغات متنی
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا