تناسب اندام

قبل از ورزش از چه مواد غذایی استفاده کنیم

قبل از ورزش از چه مواد غذایی استفاده کنیم

تغدیه مناسب قبل از ورزش  : موجب افزایش نتیجه مطلوب می‌گردد. بدن شما برای دریافت انرژی لازم برای سوخت‌رسانی بیشتر، در طی تمرینات ورزشی نیازمند کربوهیدرات‌ها است. وقتی شما از ترکیبات پروتئین و کربوهیدرات سوخت‌گیری مجدد می‌کنید، موجب بازسازی عضلات بدن و کسب آمادگی بیشتر برای تمرینات می‌شود.

زمان مناسب

سعی کنید ۱ تا ۳ ساعت قبل از تمرینات از یک میان وعده ساده تغذیه کنید، زیرا خوردن غذا بلافاصله قبل از ورزش موجب بروز مشکلات شکمی می‌شود. زیرا در حین ورزش بیشتر خون بدن به سمت عضلات می‌رود و در اینصورت تحرک کافی برای هضم وجود نخواهد داشت. بعد از انجام تمرین بدن برای سوخت‌گیری و بازسازی بافت ماهیچه آماده می‌باشد، یک ساعت بعد از ورزش زمان مناسبی برای تناول است.

نان و ژله

نان و ژله را همراه با کربوهیدرات به رژیم خود اضافه کنید، زیرا موجب افزایش انرژی لازم برای عضلات شده و یک تغذیه مناسب قبل از ورزش می‌باشند. کره بادام زمینی را به پروتئین اضافه کنید، زیرا موجب حفظ وزن شما می‌گردد.

بلغور جو دوسر همراه با شیر کم چرب و میوه

صبح خود را با یک کاسه بلغور جو و میوه که سرشار از فیبر است شروع کنید. این کربوهیدرات دیرتر هضم می‌شود، بنابراین میزان قند خون بدن شما ثابت می‌ماند و مدت زمان بیشتری را انرژی خواهید داشت. برای دریافت پروتئین اضافی و کلسیم استخوان‌ساز از شیر کم‌چرب استفاده کنید.

میوه‌جات و ماست اسموتی

اسموتی به راحتی هضم می‌شود و شما در طی تمرینات احساس تنبلی و شل شدگی نمی‌کنید. در واقع ماست غنی از پروتئین و میوه یک کربوهیدراتی است که باعث افزایش انرژی می‌گردد. ترکیب اسموتی با یخ و آب موجب حفظ رطوبت بدن و یک تغذیه مناسب قبل از ورزش است.

کشمش و بادام

مخلوط این دو یک تغذیه مناسب قبل از ورزش است زیرا موجب افزایش سریع انرژی و همچنین یک میان وعده سبک و زود هضم می‌باشد. این ترکیب سرشار از چربی غیر اشباع که کمک به سلامت قلب می‌کند و همچنین آنها یک آنتی‌اکسیدان قوی هستند، که موجب بهبود اکسیژن‌رسانی به بدن در حین ورزش می‌شود.

اسپرسو و سیب

با نوشیدن قهوه در ابتدای صبح و یا وقت نهار، شما پروتیئن را از شیر دریافت می‌کنید و کافئین قهوه موجب تسکین درد عضلانی و برگشت کالری در حین تمرین می‌شود. همچنین سیب یک کربوهیدرات با کیفیت بالا و یک تغذیه مناسب قبل از ورزش است.

موز

۵ تا ۱۰ دقیقه قبل از ورزش، یک موز که بسیار زود هضم بوده و سرشار از آنتی‌اکسیدان و پتاسیم می‌باشد، را میل کنید. این ماده معدنی جلوگیری از گرفتگی عضلات می‌کند.

 

 آرسینه

تبلیغات متنی

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا