تناسب اندام

فواید تمرین در صبح

فواید تمرین در صبح

تداوم ایجاد می‌کند

شما وقتی ساعت خاصی از روز را مشخص می کنید، اول ممکن است با بیشترین اراده و توان بخواهید که انجام دهید اما زمان ورزش شما معمولا در اولویت آخر کار شما قرار می‌گیرد و به احتمال زیاد انجام نمی دهید. وقتی برنامه ورزش خود را در ساعات اولیه قرار دهید، مهمترین کار خود را انجام داده اید و با خیال راحت به بقیه کار خود می رسید.

آرامش در حین ورزش

زمانی که صبح زود ورزش می کنید، اتلاف وقت کمتری دارید و می‌توانید ورزش بیشتری انجام دهید. جمعیت و شلوغی زیاد مخصوصا در باشگاه ها، شما را از ورزش دلسرد میکند.

متابولیسم شما را بالا می‌برد

ورزش سوخت و ساز بدن شما را بالا می‌برد و کمک می‌کند تا ساعت‌ها بالا بماند. پس بهتر است این اتفاق هرچه سریعتر بیافتد. با این کار در طی روز وقتی بدنتان در حال استراحت است، متابولیسم افزایش ‌یافته‌ کار می‌کند و کالری‌های بیشتری نسبت به حالت عادی می‌سوزاند.

به شما انرژی می‌دهد

آیا تا به‌ حال توجه کرده‌اید که تمرین‌ های ارتشی هنگام صبح انجام می‌شوند؟ این به خاطر آن است که به سربازان انرژی لازم برای گذراندن سختی‌های روزشان را می‌دهد. پس، اگر اخیراً احساس کردید که حس چندان خوبی ندارید، شاید بخواهید رفتن به باشگاه در اول صبح را امتحان کنید. انجام این کار، اندورفین‌ها و سایر هورمون‌ها را آزاد می‌کند تا به شما نیرویی را ببخشد که اغلب در تمام‌ روز باقی می‌ماند. به ‌عبارت ‌دیگر، به شما انرژی لازم برای کار کردن در تمام ‌روز و اگر دوست داشته باشید، مهمانی در تمام شب را خواهد داد.

ذهن شما را آزاد می‌کند

ورزش کردن کمک می‌کند تا ذهن شما آزاد شود. اگر پیش از شروع کار صبحگاهی ورزش کنید، شما روزتان را با یک دیدگاه تازه شروع خواهید کرد. این کار استرس شما را طی روز کاهش می دهد.

هشیاری ذهنی را افزایش می‌دهد

بعد از یک ورزش صبحگاهی، احساس هشیاری بیشتری پیدا می کنید و آماده‌اید تا با هر مسئله‌ که در زندگی شما وجود دارد مبارزه کنید. متخصصین تغذیه و لاغری دریافتند ورزش هوش شما را به مدت 5 تا 10 ساعت بعد از ورزش افزایش می‌دهد؛ زیرا جریان خون به مغز افزایش است.

متخصصین لاغری و رژیم درمانی در کلینیک لاغری: ورزش در ساعات اولیه صبح، متابولیسم بدن را تا چندین برابر افزایش میدهد

آرسینه

تبلیغات متنی

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا