اطلاعات پرواز

چه عواملی در قیمت بلیط هواپیما تاثیرگذار هستند

عوامل تاثیر گذار بر روی قیمت بلیط هواپیما

شاید جالب باشد که بدونید چه عامل بروی قیمت بلیط هواپیما تاثیر بسزایی را دارند؟ عوامل تاثیر گذار بروی قیمت بلیط هواپیما اعم از نوع بلیط هوپیما (بلیط چارتر ، بلیط سیستمی)، نوع کلاس پروازی (اکونومی ف بیزینس کللاس و فرست کلاس) و مسیر پروازتان است. شناخت این عوامل باعث می شود از هزینه های گزاف بلیط هواپیما جلوگیری کنید.

 نوع بلیط هواپیما

زمانی که می خواهید بلیط هواپیما خریداری کنید با گزینه های بلیط چارتر و بلیط سیستمی آشنا شده اید اما چه تفاوتی بین بلیط چارتر و سیستمی است که از نظر قیمت با هم یکشان نیستند. باید بدانید این دو نوع بلیط هواپیما هیچ تفاوتی در امکانات و نوع پرواز ندارند و تنها تفاوت این دو قیمت بلیط هواپیما است.

بلیط سیستمی را پروازهای منظم و با برنامه ریزی قبلی می شناسند که توسط شرکت های هواپیمایی بصورت سالانه برنامه ریزی می شوند و شما می توانید از چندیم ماه قبل بلیط هواپیما تهیه کنید و قیمت آن نیز تقریبا یکسان است. اما  بلیط چارتر توسط شرکت های چارترکننده بصورت دوره ای و مدت زمان معلوم تمام صندلی های هواپیما و یا برخی از آنها پیش خرید می شوند که چارتر کننده تعیین کننده قیمت آن است و در صورتی که میزان تقاضای بلیط هواپیما کم باشد و به ساعات پرواز نزدیک تر شویم قیمت بلیط چارتر را کاهش می دهند که تمام ظرفیت پر شود و از خسارات احتمالی جلوگیری شود.

 مزایا و معایب بلیط سیتمی با چارتر

* بلیط سیستمی را می توانید از چندین ماه قبل خریداری کنید ولی بلط چارتر از نظر تاریخ محدود است.

* بلیط سیستمی را می توانید در صورت تغییر در برنامه سفر تغییر و یا کنسل کنید اما بلیط چارتر اینطور نیست و تمام هزینه بلیط هواپیما سوخت می شود.

* بلیط سیستمی را می توانید برای همه پروازهای داخلی تهیه کنید اما بلیط چارتر محدود به مسیرهای پرتردد است.

* قیمت بلیط سیستمی برای گروه های سنی تخفیف دارد و نرخ ها فرق داردف اما قیمت بلیط چارتر برای همه گروه های سنی یکسان است.

کلاس های پروازی 

یکی دیگر از عوامل تاثیر گذار بروی قیمت بلیط هواپیما کلاس پروازی است که این کلاس پروازی به سه گروه اکونومی ، بیزنیس کلاس و فرست کلاس تقسیم می شود. ولی برای پروازهای داخلی تنها از کلاس اکونومی و بیزینس کلاس مورد استفاده قرار می گیرد.

اکونومی کلاس : این کلاس را می توان از اقتصادی ترین نوع کلاس پروازی دانست که امکانات قابل توجهی به مسافران عرضه نمی کنند و نوع پذیرایی از مسافران را شرکت های هواپیمایی تعیین میکنند. البته بیشترین صندلی های هواپیما را این کلاس پروازی به خود اختصاص داده است.

 بیزینس کلاس : این کلاس پروازی قیمت مناسب تری در مقابل کلاس فرست کلاس دارد که امکانات بهتری در مقابل اکونومی کلاس دارد و صندلی های آن با فاصله بیشتری در مقابل کلاس اکونومی دارد.

فرست کلاس :  این کلاس پروازی از گرانترین و لوکس ترین کلاس پروازی است که امکانات قابل توجهی را مسافران عرض می کند. و صندلی های کمتری را در یک هواپیما به خود اختصاص می دهد و به راحتی مسافران توجه بیشتری شده است و منوی غذایی برای این گروه پروازی با امکانات مختصص ایرلاین ها متفاوت است. باید بدانید در این کلاس پروازی بدون اتلاف وقت می توانید سوار هواپیما شوید که سالن استراجت مجزا و ترانسفر اختصاصی تا هواپیما را دارد.

تبلیغات متنی

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا