جهانگردی

صلاله کجاست و خزان صلاله چیست؟

صلاله کجاست و خزان صلاله چیست؟

اگر قصد سفر به  عمان را دارید به صلاله بروید و اگر می خواهید از جاذبه های این شهر اطلاعاتی در دست داشته باشید در ادامه برای معرفی صلاله در کشور عمان با آرسینه همراه باشید.

صلاله کجاست؟

منطقه صلاله در عمان

صلاله در کشور سلطنتی عمان واقع شده که دومین شهر این کشور و نیز زادگاه سلطان قابوس بن سعید است. شما میتوانید برای رفتن به صلاله از مسیر زمینی و هم هوایی از مبدا مسقط پایتخت این کشور استفاده کنید. از مسقط حدود ۱۱۰۰ کیلومتر تا صلاله از مسیر القریات فاصله دارد که میتوآن آنرا از طریق هواپیمایی داخلی عمان، با حدود زمانی ۷۵ دقیقه سپری کرد. جمعیت این شهر در برآورد های بعمل آمده در سال ۲۰۱۷ حدود سیصد و پنجاه هزار نفر است. سلطان قابوس بیشتر اوقات در صلاله دیده می شود مخصوصا در فصل پاییز که این شهر از زیبایی های خاصی برخوردار است. صلاله مرکز استان ظفار، دارای مناطق جنوبی به شکل ساحلی و مناطق شمالی کویری شکلی دارد. جالب است بدانید چند ماهی از سال این شهر تقریبا به کویری زیبا در خواهد آمد، که خود نوعی جاذبه ی گردشگری می باشد.

منطقه صلاله در عمان

جشنواره خزان صلاله

هر سال جشنواره‌ای تحت عنوان خزان صلاله، در این شهر ساحلی برگزار میشود. صلاله بعنوان مرکزیت گردشگری عمان مطرح می باشد، با این حال از فعالیت های اجتماعی و سیاسی و فرهنگی خوبی را برخوردار میباشد. در این جشنواره از تمام استان های عمان و همچنین کشورهای حوزه خلیج فارس، به این شهر می آیند. خزان یا خریف صلاله نزد گردشگران به این معنا است که باران موسمی و سرسبزی و آب روان وجود دارد.

مقبره پدر مریم مقدس

در این شهر ساحلی و زیبا نیز مقبره عمران نبی، پدر مریم مقدس وجود دارد که از این نظر برای گردشگران مسیحی جالب است. این قبر به طولانی ترین قبر جهان با طول ۳۰ متر و عرض ۸۰ سانتی متر مشهور می باشد.

ویزای عمان 

در اردیبهشت سال ۱۳۹۷ سفیر جمهوری اسلامی ایران در مسقط موافقت سلطنت عمان با اعطای ویزای فرودگاهی به اتباع ایران را اعلام کرد. طبق این توافق از این پس اتباع ایرانی می‌توانند به صورت آنلاین یا در صورت ورود به فرودگاه مسقط، ویزای عمان یک ماهه را دریافت کنند.

تبلیغات متنی
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا