تناسب اندام

سرنوشت وزن خود را در دست بگیرید

سرنوشت وزن خود را در دست بگیرید

کاهش وزن : کارشناسان تغذیه معتقدند سلول‌های چربی بدن، به‌ ویژه در زنان بستگی به سبک زندگی، تغییرات محیطی و تغییراتی که در دوره های مختلف زندگی رخ می دهد دارد. آگاهی از تغییرات هورمونی و اتفاق هایی که در بدن در دوره های مختلف رخ می دهد ما را با مسیر درست کاهش وزن آشنا می کند.

وزن بدن در دوره های مختلف زندگی را بررسی می کنیم

در دوره 20 تا 30 سالگی

ممکن است زمانی که سن 20 سالگی دارید، اندام خوبی داشته باشید، اما به مرورکم‌تحرکی سبب ذخیره چربی در اندام‌های مختلف بدن می شود. اگر شما می خواهید وزن خود را ثابت نگه دارید باید روزانه به مدت حداقل 30 دقیقه فعالیت ورزشی داشته باشید و اگر چاق هستید و می خواهید اضافه وزن خود را کاهش دهید باید حداقل 300 کالری در هر بار ورزش کردن بسوزانید و برای رسیدن به این هدف باید فعالیت‌ ورزشی داشته باشید. تحقیقات متخصصین تغذیه نشان داده اگر افرادی که میزان کالریی را که می سوزانند تا 20% افزایش دهند در سال حدود 7 تا 8 کیلو کاهش وزن خواهند داشت.

در دوره 30 تا 40 سالگی

در این دوره از عمر، بانوان عزیز احتمالاً مادر شده اند و در نتیجه بر اثر بارداری و زایمان عضلات بدن ضعیف و شل شده و از استحکام سابق خود برخوردار نمی باشد، در نتیجه با تحلیل رفتن بافت عضله سرعت سوخت و ساز در بدن کاهش مییابد و فرد به مرور چاق می شود. مطمئن باشید که با ورزش کردن می توانید از افزایش چربی بیشتر در بدن خود جلوگیری کنید. با انجام ورزش های مخصوص تقویت عضله می توانید بافت عضلانی خود را مجدداً تقویت کنید. سعی کنید در هفته دو بار و هر بار 20 دقیقه به ورزش های تقویت عضله بپردازید. بافت عضله نسبت به بافت چربی، کالری بیشتری می سوزاند در نتیجه اگر بافت عضله در بدن بیشتر از بافت چربی باشد از چاقی جلوگیری خواهد کرد.

در دوره 40 تا 50 سالگی

در این دوره، سطح هورمون استروژن در بدن زنان کاهش می یابد و چربی ها بیشتر در نواحی شکم انباشته می شوند. با ورزش کردن و داشتن سبک غذایی سالم می توانید به سوختن چربی های انباشته شده در ناحیه شکم کمک کنید و در نتیجه از خطر حملات قلبی و سایر بیماری ها نیز در امان باشید. علاوه بر آن در این دوره به دلیل تغییرات روحیه که در بانوان عزیز رخ می دهد، ورزش نقش اساسی در این دوران دارد. در این دوره از زندگی ورزش را باید جزو جدانشدنی از برنامه روزانه قرار داد.

متخصصین تغذیه معتقداند سلامت جسم و روح با فعالیت روزانه و سبک زندگی سالم محقق می گردد.

آرسینه

تبلیغات متنی

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا